torsdag 27 maj 2021

Tråktorsdag


 Nej, nån tråktorsdag är det inte för mej ( kajsalisas tema), som är glad att inte jobba i natt, enkelnätter passar mej bra på jobbet! Men trots allt hade vi en lugn natt, och kunde t.o.m hjälpa andra sjukhus, det är inte vanligt.

Transport-historien igår gick bra, fick bara väldigt blöta fötter av översvämningen vid busstationen i Sollentuna! Tänkte lägga ut en bild här från gårdagen, men nånting funkar inte med blogger idag, har nu försökt flera gånger att lägga ut en bild i dagens inlägg, men det går inte.

Istället får ni se en trailer från filmen jag sett på Netflix ikväll med Sophia Loren : "Med livet framför sig" 86-åriga Sophia Loren är fantastisk att se, den som regisserat är hennes son Edoardo Ponti. En sevärd film, och visst rann tårarna på mej, men jag slumrade också till en stund under filmen, har bara sovit fyra timmar idag...Här en recension av filmen.

Orsakullan undrar idag : 

  1. Om jag måste välja…
  2. ...ja, val gör man varje dag. Idag passar jag på att välja årstid, och då väljer jag sommaren, när tänker den komma i år tro?

6 kommentarer:

BP sa...

Börjar bakifrån: Ja, när kommer sommaren???? Bra fråga. Här kröp termometern upp till ynka 6,1 plusgrader. Men okej då. Jag får väl vara glad att det inte är minusgrader.

Har inte ens hört talas om filmen med Sophia Loren. Men jag tittar ju sällan på film och Netflix har vi inte heller.

Kul att det för en gångs skull var en dräglig natt och ni kunde hjälpa andra sjukhus. Hoppas du har markerat det rött i kalendern. Typ när hände detta senast och när kommer det hända igen;-)

BP sa...

Me again: Har samma problem som du - inga bilder går att ladda upp. Vilken tur du hade med trailern!!!

Znogge sa...

Ja, när kommer sommaren? Nu på morgonen är det i alla fall blå himmel och sol här så kanske är det dags...

Kram och god fredag!

Ama de casa sa...

Trist när det krånglar med bloggen... Men skönt att du fick en lugn natt i alla fall!

Vi har inte netflix.

Hoppas att solen skiner på dig idag - här regnar det just nu...

Ha det gott!

Ditte sa...

Jag undrar också när sommaren kommer men det verkar lovande till helgen- Skönt med enkelnätter så du lite hinner ifatt emellan. Fint att ni hade em hyfsat lugn natt.
Tack för filmtips. Jag ser den gärna. Har inte Netflix så jag får klura hur jag ska se den. Brukar "ordna" sig.
Förstod att det var fler på Blogger som inte kunde lägga ut bilder så kanske ett genomgående problem hos dem.
Önskar dig en trevlig fredag.
Ha det så bra du kan.
Kram

Guldkryckan sa...

Översvämningar under färd är ju unte kul, själv körde jag ner i en gångtunnel som 15 åring som hade fyllts med en meter vatten, min moped ville inte fungera efter det utan tändstiftsbyte ;)
Fint att det funkade för dig där iallafall.

Väljer också sommaren, tio gånger av tio möjliga, och helst med semester ;)

Ha en fin kväll nu.