lördag 17 augusti 2024

Bröllop i Norrtälje

Idag så var det då dags för bröllop i Länna Kyrka utanför Norrtälje. Så glad att få ta del av min gamla kollega och kompis från dialys-tiden då vi jobbade som sjuksköterskor, hennes bröllop med sin sambo sen flera år, bördig från Älvdalen minsann!
 
Så här glada var brudparet då de dansade ut från kyrkan, nygifta!

Bröllopskyssen!
Efter vigseln blev det lite mingel nere vid sjön...och vilken tur med vädret!
Det fina brudparet med sina två barn, dottern är jag gudmor till, båda barnen är födda på "mitt sjukhus" och så klart såg jag till att de fick de bästa kollegorna som bistod vid födslarna när det begav sig, nu är båda barnen vuxna, vart tog tiden vägen?
Sen blev det en båtfärd för brudparet...

Vi andra tog bilen till deras sommarhus en bit därifrån, där det var dukat till fest!
Brudbuketten hade bruden själv gjort.
Ungdomarna såg till att vi fick något att dricka...
Brudparets fantastiska granne hade fixat buffén, som var otroligt god ( inte minst västerbottenostpajen med kantareller!) ! Brudgummen hade gjort en god tjälknöl på älg...,jägare som han är.
Vilken fantastiskt bröllop vi fick vara med på, min man som jobbat idag ,kom till kyrkan strax efter vigseln, och ska jobba igen i morgon bitti, så vi blev inte så långvariga ikväll, men är så glad att vi fick uppleva detta fina bröllop!


9 kommentarer:

BP sa...

WOW!!! Vilka härliga bilder som verkligen återger hur otroligt fint din kompis bröllop var. Helt underbart. Jag njuter, och det gjorde ni ju också. Och vädergudarna var verkligen på brudparets sida :-)

femfemman sa...

Ser så fint ut! Lite imponerad över dem som fixar bröllopsfest på äldre dagar. Beundrar alla som vågar. Kram !

Znogge sa...

Vilken härlig dag och vilket trevligt bröllop! Brudparet ser verkligen glada och lyckliga ut :D Vilken tur med vädret dessutom!
Önskar en fin söndag nu!
Kram

Guldkryckan sa...

Underbara bilder där, verkligen ett fint bröllop ni hade där, speciellt maten. ;)
Gott gott gott.

Ha nu en fin söndag.

Äventyret framtiden sa...

Det finns bara ett ord för det här inlägget! Underbart! Tack för att jag fick vara med lite grann på bröllopet, det är längesen nu.

Kram

LillaSyster sa...

Åååå så fina! Och vilken mat =)
Alltid trevligt att gå på bröllop- tack för att jag fick vara med. Vilken fin bukett med underbara dahlior.

Paula sa...

Man blir ju nästan tårögd så fint det var! all glädje och kärlek som lyser genom bildskärmen! Och även vädret stod dem bi, vackraste sommarvädret med sol. Förstår att det var en fin upplevelse för alla inblandade.

Ditte sa...

Vilken härlig upplevelse! Så fint att få vara med på detta bröllop. Och sicken tur med vädret. Extra roligt också att du varit med de idag vuxna barnens födslar.
Kram

Åke sa...

Länna Kyrka platsar ju som kapell tycker jag ;) Även bilden inifrån :)