lördag 24 augusti 2024

Födelsedagsfirande med "hoppa på tåget"-tårta!

Idag kan jag "hoppa på tåget" där Åke är lokförare med en alldeles färsk bild från idag med veckans ord : TÅRTA. Äntligen var det dags att få fira yngsta sonen som fyllde år den 1 Augusti. Å visst är väl tårtan fin som min man hade beställt på Thelins!

Eftersom jag har jobbat i natt ( en mycket lugnare natt än gårdagens natt) så sov jag halva dagen, så vi bjöd våra närmaste på pizza från Spisa, huvudsaken är ju att vi träffas!
Jag tog en chevre-pizza, den var helt okey ,men ingen wow-upplevelse.
Mysigast var att få träffa våra killar med respektive ,barnbarnen och kusin A. En jättefin lördag med andra ord. Nu är jag ledig ett tag igen, när jag ska jobba igen är  25% sjukskrivning över, jag går upp till mina 80 % nattetid igen, så det blir "back to business" igen under hösten .


 

10 kommentarer:

BP sa...

Snacka om hundra procent rätt tajming. Tänkte direkt att det var Thelins som stod för tårtkreationen - hahaha:-)
Spisa Pizza har jag aldrig hört talas om - känner mig helt "off" där faktiskt. Men deras utbud är helt okej. Undrar när Spisa kommer till Täby respektive när Bolt eller Foodora tar upp sortimentet, för det är helt klart intressant.

Förresten - Stort GRATTIS till Björn i efterskott:-)

Paula sa...

Vilken timing, grattis Björn! prinstårta fick han? Härlig familjesammankomst, då är inte maten det viktigaste utan sällskapet! Hoppas det funkar med nya jobbtiden! Kram

LillaSyster sa...

Vacker blombukett på bordet. Ovanlig form på köpe pizza. Synd att den bara hamnade i kategorin okej. Håller tummarna för att det kommer funka att jobba 80% Ha en bra söndag, nu ska jag baka ut mina nattjästa frallor.

Znogge sa...

Så där ska en tårta se ut så det gjorde din man mycket bra.
Så mysigt att träffas och klart att man ska göra det lätt för sig. Då är pizza ett bra val.
Hoppas det fungerar bra med 80% också.

Kram och god söndag!

Äventyret framtiden sa...

Exakt på rätt dag så att säga! Ursnygg tårta också till trettiotvååringen! Så bra ni hade det och jag behöver inte säga att fortsätt så för det vet jag att ni gör.
Ha en fin söndag!
Kram

Ditte sa...

Fint att ses och likaså att fira sonen. Tårtan är jättefin och perfekt att bjuda på pizza.
Skönt nu med några dagars ledighet innan du åter går upp i tjänst. Men var rädd om dig .
Kram

femfemman sa...

Man behöver inte stå vid spisen halva dagen för att träffas. Mycket bättre för alla att ta något enkelt. Att träffas är ändå det viktigaste. Undrar vad det var för fyllning i den tårtan. Ovanlig i färgen....Ha en fin ledighet . Kram

Guldkryckan sa...

Pizza är ju ett säkert kort och smidigt när man ska ha besök, absolut dagens sanning.
Det i kombination med tårta dessutom, ja jösses va bra det lät. :)

Ha nu en fin söndag.

Åke sa...

Så trevligt att du var med och visade upp dina tårtor :)

Hanneles bokparadis sa...

Gott, mina litterära tårtor:
https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2024/08/litterara-tartor.html