onsdag 28 augusti 2024

Hemåt igen


 Så var det dags att säga hejdå till Falun och åka hem igen. Vaknade tidigt och började dagen med en god frukost.
Hann med några timmar på stan, och nu passade jag på att gå in på Dalarna Design och berätta om problemet jag har rapporterat till Klarna om betalningssumman som måste ändras vad gäller dalahästen, men ingenting händer? Fick skriva ner min mailadress och mobilnummer, tjejen i kassan sa att det är ägaren som håller i detta, och det är alltså han jag har talat med i telefonen.

Efter lite shopping så var det dags att åka hem, via lokalbussen (!) till Borlänge så fick jag sätta mej på ett knökfullt tåg, som var varm som i en bastu, så det blev ingen behaglig resa hem till Stockholm igen.

Väl hemma var det dags för nattmöte på jobbet, jag var med via länk på min mobil. Tror att jag kommer att sova väldigt gott i natt!

5 kommentarer:

BP sa...

Du borde ha somnat redan under mötet - hahaha:-)
Ja, det var ju 24 grader här i Stockholm idag, och jag gissar att det var liknande temperaturer i Dalarna.

Uruselt av Klarna och speciellt Dalarna Design. Har bara betalat via Klarna en enda gång och det var nyligen med den exploderade surströmmingen. Pengarna kom tillbaka inom de aviserade fem dagarna, och det var tack vare snabb service av fiskkungen. I ditt fall är det alltså Dalarna Design som måste initiera det hela.

Önskar dig Gonatt, men du sussar säkert redan;-)

LillaSyster sa...

Hoppas att du sovit gott och att det löser sig med fakturan. Jag har bara positiva upplevelser av Klarna. Nu ska jag äta frukost och åka till jobbet. Ha en bra torsdag!

Znogge sa...

Hoppas att det löser sig med fakturan hos Klarna. Hör för mig att man kan skjuta upp betalningen men det är kanske bara vid retur eller utebliven leverans.
Varma tågresor är ingen hit men nu är du hemma igen. Skönt att du slapp närvara fysiskt vid mötet i alla fall.

Önskar en fin torsdag!
Kram

Ditte sa...

Så trist med Daladesign. Bedrövligt! Du borte också ta betalt för all tid du lagt ner på eländet.
Trist också att vistas på ett fyllt och hett tåg. Pust! Men förstår att du haft fina dagar i Falun.
Antar att du sovit gott efter mötet med jobbet. Önskar en fin torsdag. Kram

Äventyret framtiden sa...

Hoppas nattsömnen blev lång och skön. Önskar förstås att Dalahästproblemet ska lösa sig snarast. Inte bra det där, inte alls.
Ha en fin dag!
Kram