måndag 19 augusti 2024

En glad måndag på S/S Stockholm

Min man har ju jobbat i helgen, så jag tänkte att denna soliga sensommardag då vi båda är lediga, varför inte göra nåt skoj. Vi åkte in till stan.
På Strandvägen ligger det många fina hus, här syns Hotell Diplomat.
Ja, det stämmer, en favorit i repris...ut på böljan den blå för en middagskryssning med S/S Stockholm blev det!
 

Vi kunde ju inte valt en vackrare kväll! 


Sillbuffén är inte dum alls! 
Kvällen var magisk vacker.

Ångbåtsbiffen var tyvärr lite seg denna gång, men goda tillbehör.

En fantastisk fullmåne som inte kom till sin rätt med min mobilkamera, den var sååå vacker.


Avslutade kvällen i BerzelIi park på Calle P. Vilken perfekt "glad måndag" vi fick, Caritas tema.

10 kommentarer:

BP sa...

Det går ju knappast att uppleva en gladare måndag än vad ni gjorde:-) Helt underbart! Har ju sagt det så många gånger - ni njuter av livet, och jag tycker det är sååååå rätt!!!
Och du fick till och med fullmånen. Kan berätta att den var finare igår, men då var den ju ingen fullmåne iofs, men då var den knallorange.
Här ikväll var den... ja mindre orange. Och mina bilder kommer inte ens i närheten av din, och då tog jag ändå Sony-kameran... Så tusen tack:-)

Äventyret framtiden sa...

Ni är kloka ni! Njut så mycket ni kan! Fullmånen ja, den har jag glömt bort, mitt i allt så har vi månen här ovanför oss vi också!
Ha det så bra !
Kram

LillaSyster sa...

Perfekt! Man ska njuta här och nu=)

Znogge sa...

Det där är verkligen vad jag kallar en glad måndag och att på bästa vis göra något fint av en dag. Helt rätt! Vilket väder ni hade dessutom och så god mat på det. Lite synd att biffen var lite seg men det är sådant som kan hända.

Kram och god tisdag!

Ditte sa...

Ett perfekt initiativ! Och visst är det härligt med att bo i en stad omgiven av vatten och med dessa möjligheter att ta en middagskryssning. Såg så fint ut. Ja, en lite seg biff är trist och så brukar de ju inte vara ombord. Men den fina kvällen och sillbuffén kanske till viss del kompenserade.Mysigt också att stan till hos Calle P. Verkligen en glad måndag. Kram

Anna i Portugal sa...

En härlig måndag förstår jag, underbart vackert i omgivningarna, bästa sällskapet och fint väder.

femfemman sa...

Härligt! Ni har så många möjligheter! Och har vett att utnyttja dem. Kram

LillaSyster sa...

Tack för tipset om Linas matkasse, recepten ligger ju ute så igår kväll handlade jag ingredienserna till bbq kycklingen- som vi ska äta ikväll. Köpte även sakerna till Salsiccan och den asiatiska färsen- veckans mat är spikad.

Geddfish ♥ sa...

Helt rätt! Njuta det som njutas kan! Vi lever här och nu! Så trevlig måndag som ni fick. Kram!

Paula sa...

En eloge till er att ni alltid hittar på så mysiga saker tillsammans, så vårdar man ett förhållande! Kram