fredag 23 augusti 2024

Fem en fredag

Se där, jag kom med på bild på bröllopet förra lördagen, damen i rött som blåser såpbubblor på brudparet. 

Natten på jobbet började intensivt för mig, men framåt 02-tiden så lugnade det ner sig lite i alla fall, en full avdelning hade vi som vanligt, så det där om att det föda mindre barn stämmer inte hos oss i alla fall!

Elisamatildas fem en fredag har i dag temat : "Hemma bäst"

1. På hur många ställen har du bott?

På tre ställen i Falun, ett ställe i Hofors. I Stockholm har det blivit både Bromma, Vällingby, Sollentuna och nu i Solna.

2. Vad är det bästa och sämsta med där du bor?

Det bästa är att det är nära till allt, till stan, till ett stort köpcentrum, grönområden.

Sämsta är väl att det ligger nära E4:an med kanske lite sämre luft.

3. Var skulle du vilja ha ett andra hem?

Om man får drömma fritt så skulle jag vilja spendera vintern på Gran Canaria!

4. Hur vill du inte bo?

Långt ute på landsbygden ( men på sommartid är jag gärna i sommarstugan!).

5. Vilken förändring vill du göra hemma?

Finns massor att göra här hemma, t.ex måla om!

Nu är det dags för mej att åka till jobbet igen, som tur är så kan jag ta bilen, det regnar ute!
 

13 kommentarer:

femfemman sa...

Haha! Rätt gott att bo på landet. Året om. Besöker gärna en storstad .. men alltid skönt att komma ut på landet igen.
Hoppas att natten blir lugn. Kram

LillaSyster sa...

Då är vi två som drömmer om att tillbringa hela vintrarna på GC! Både regnar och blåser galet. Hoppas att du får en bra natt

Guldkryckan sa...

Gran Canaria hade ju inte varit fel alls, varför inte?
Förstår att ni har fullt upp, men man undrar ju om det föds lika mycket barn som förut med tanke på detta.

Ha nu en fin fortsatt kväll trots arbete. :)

Znogge sa...

Jag tycker vi bor fantastiskt bra sommartid. Bättre kan man inte ha det. Vintertid är det lite dött men jag är inte beredd att offra sommarna för ett annat boende.
En plats i solen vore kanon men nu har vi ett hus på hjul i stället ;-)

Kram

Hanneles bokparadis sa...

gillar att ha nära till allt, till busshållplatsen 🙂

BP sa...

The "Lady in red" - hahaha! Du lyckas alltid att komma med på bild, både vid Mellon, ESC och nu även på bröllopet. Du är alltid en riktigt glad färgkick:-)
Du bor ju ungefär lika bra som jag med allt inom gångavstånd inklusive MoS, fast du har närmare stan.
Och jag håller med dig om din dröm - att spendera vintern på Gran Canaria. Och du, det kan ju bli verklighet när no båda två är pensionärer. Det är ju "bara" att hyra en lägenhet någonstans på södra eller norra delen av ön.

Paula sa...

Jag tror att ert boende är optimalt för att passa just er! Vore jag yngre så bodde jag nog helst i en liten stuga i skogen med vedeldning och en lite sjö eller tjärn. Skulle nog bli en eremit, sitter och längtansfullt kikar på dem som visar upp såna platser på Youtube, o då längtar jag till tystnaden. Men, Hosjö är inte helt fel får jag hoppas, återstår att se! Gran Canaria kan väl bli verklighet så småningom när pensionärslivet hägrar? Helgkram från pörtet

Äventyret framtiden sa...

Du passar så bra i just den röda färgen!
Jag kunde tänka mig att bo lite på sidan om, i en liten stuga med vedeldning och kakelugn..el, nödvändigt, vatten förstås men enkelt skulle det gärna få vara. Men jag bor ju väldigt bra nu så jag tänker inte byta...
Som alltid, så finns det alltid någonting att göra hemma.
Ha en skön helg!
Kram

Mrs Calloway sa...

du verkar bo precis rätt för det liv du lever nu. att bo på landet har definitivt sin charm. visst finns det alltid en massa att göra i hemmet, men det kan vänta tills n dfår tid

Anna i Portugal sa...

Kul att läsa dina svar! Gran Canaria på vintern låter inte fel alls, rätt var det är så kanske ni har en lägenhet där.

Janerik Sundh sa...

Håller med dig om kriterierna för boendet. Jag gillar att ha både skog och sjö nära. Samtidigt kan jag cykla till centrum på 10 minuter. Att kunna ta bussen in till centrum och gå ut och äta, gå på konserter utan att behöva ta bilen. Det är viktigt för mig. Att också bo högt med utsikt gillar jag. Ha det gott!

Kina sa...

Närheten till det mesta är något som många av oss vill ha, vilket vi bor i små eller stora orter. Jag skulle möjligen kunna tänka mig att bo på Gran Canaria i skiftet november/december, för då är det så otroligt grått och mörkt här. Jag blir väldigt låg den tiden på året. Men vinter med snö vill jag gärna ha. Hoppas du haft det bra på jobbet! Ta hand om dig!

PROFESSORDEUTSCH sa...

Närhet till nödvändigheter å bekvämligheter är inte att förakta å Canaria kan du ju satsa på efter pensionen....
Ha en skön lördag!