onsdag 21 augusti 2024

Onsdagsmix

Tänk att det har gått 3 år sedan jag började jobba på BB dvs eftervården, det gick  ju hjälpligt i väntan på min CI-operation.
 

Idag så skulle det bli regn på eftermiddagen, så jag passade på att gå mina 5 km på förmiddagen ,innan min frukost, jätteskönt ute! Å jag slapp regnet, inte dumt alls!

Idag var det tänkt att syster yster skulle komma hit på min lediga onsdag, men systers dagsform var inte den bästa, så det får bli en annan gång.  Passade på att vila idag och lyssna på boken : "Det slutna rummet" av Mari Jungstedt, och den är riktigt bra!

Linas matkasse bjöd på Halstrad laxfilé med dirty fries, parmesan, dill och tomatsallad, den blev väl godkänd av oss båda!


8 kommentarer:

BP sa...

Tiden går och den går fort. Redan tre år på BB och du verkar trivas där, eller?!
Ja, regnet kom inte förrän cirka kl. 15:30, och inte blev det nåt skyfall heller. Men nu duggar det i sakta fart...
Det slutna rummet har jag läst och jag håller helt med dig.
Maten såg - helt ätbar - ut;-)
Önskar dig en skön kväll!

femfemman sa...

Förmiddagspromenader är inte fel. Regnet öste miner här på fm. Kram

Znogge sa...

Tiden går så fort ja men redan tre år! Nästan lite otroligt.
Skönt att du hann ta din promenad innan det blev regn. Här regnade det i förmiddags i stället och sedan blev det lite bättre.
Maten såg jättegod ut.
Håller med dig helt om boken.
Kram och god kväll!

BP sa...

Svar: Visst fick vi "lite" regn som började prick klockan 15:30, sedan blev det uppehåll ett tag för att sedan börja om igen med dugg. Tror det håller på än.

Äventyret framtiden sa...

Tre år redan! Milda limpa så tiden rinner iväg när man har roligt. Det är tre år snart sen vi lättade ankar och flyttade hit också. Känns nästan märkligt.
Maten ser jättegod ut, vädret skönt ...
Ha en fin dag!
Kram

Ditte sa...

Ja, är inte dagsformen ok så är det ju lika bra att vänta med att ses. Och en vilodag är inte så dumt det heller.
Visst går tiden fort! Tänk 3 år sedan du började här på BB. Och inte lär tiden nu gå i mer långsam takt.
Skönt med en promenad och den ger ju både energi och avkoppling.
Tack för boktips! Håller på att avsluta "Under stjärnorna i Paris" , en lättsam bok och som jag tycker är helt ok.
Maten från Linas kasse såg verkligen god ut och skönt att ha middagen uttänkt.
Kram och trevlig torsdag

Guldkryckan sa...

Jodå, minns när du bytte där, tiden går verkligen fort, känns inte som tre år riktigt.
Syster piggar väl på sig, det går fler tåg.

Linas matkasse har jag funderat på ett tag, var längesedan vi köpte där nu, kanske snart dags igen.

Ha nu en fin kväll.

Paula sa...

Maten ser ljuvlig ut, du är duktig som går en rejäl promenad, för närvarande ägnar jag mig inte alls åt friskvård, men vänta bara tills efter flytten! Kram