torsdag 18 januari 2024

Äntligen är lillebror här!


 Ja jösses vilket dygn! Hann sova drygt 2 timmar innan sonen ringde och berättade att de just kommit till sjukhuset med vattenavgång och värkar. Inte kunde jag somna om då, så vid kl 04 i morse var jag också på sjukhuset! Svärdotterns ryggbedövning funkade fint, så jag var inne på rummet och höll dem sällskap under natten. Gick också upp till BB och övade mej på att göra svanar av handdukar som jag ville fixa till deras rum sen på eftervården.

Såklart hade jag en tid hos min frissa i Kungsängen idag, försökte byta tid, men hon är fullbokad en månad framåt, så det var bara att åka dit mitt på dagen. Vid sjukhuset körde jag in i en taxi i halkan, som tur var gick det väldigt sakta så det blev inga skador på vare sig bilarna eller oss, puh! Ganska skönt att åka från sjukhuset ett tag, för jag var sååå nervös under dagen då det gick lite för sakta framåt, och lillebror gillade inte alla positioner som svärdottern intog, då reagerade han med att hjärtljuden gick ner. Min man såg väl hur trött och nervös jag var , och så den lilla krocken som hände också, för han skjutsade mej till Kungsängen och två timmar senare kom han och hämtade mej och körde mej tillbaka till sjukhuset. 

Ingen lillebror hade kommit ut ännu, men jag hann knappt komma in på förlossningsavdelningen, så anlände lillebror klockan 17.00, och nej, jag var inte med inne på rummet. 

Jag passade på att fixa "hotellsviten" på BB under tiden!


Sen gick jag tillbaka till förlossningen, och där fick även farmor ta del av den fina förlossningsbrickan!


Följde dem upp till BB innan jag till sist åkte hem vid 20.30 tiden, allt gick ju bra till sist,  nu är han äntligen här, och jag är ganska säker på att jag kommer att sova gott i natt!






16 kommentarer:

BP sa...

Stort, stort GRATTIS!!! Nu är lillebror äntligen här. Tack och lov att allt gick så bra!!! Och vilken förlossningsbricka!!! Gissar att innehållet i glasen inte är (äkta) bubbel;-) Men så kul med "ansiktsmackorna".

Två timmars sömn, ja det är nog minst två timmar för lite om man säger så. Och att åka bil i det här vädret var nog inte det klokaste heller. Men tack och lov att du och taxin klarade sig helskinnat.

Så himla fint du har gjort iordning på "patienthotellet"!!! Den lilla familjen kan vara så glada och tacksamma för att ha dig och din man:-)

Många gratulationskramar:-)

Anonym sa...

Ett jättestort grattis till lillebror och ert nya barnbarn! Så härligt att han äntligen är här och att det gick bra🩵 Väntan är verkligen en anspänning så man blir så lättad när det är över. Så fint du gjorde till dem! Du kommer garanterat sova bra i natt😴

Kram och grattis än en gång!

Anonym sa...

Znogge var det och intevanonym!

Äventyret framtiden sa...

Många STORA GRATTISKRAMAR till er alla som är inblandade och allra mest till föräldrarna och till storebror Samuel. Lillebror kom till en härlig familj! Så skönt att allt är som det ska även om farmor var med om äventyr. Vilken bricka och svanarna är ju bara för fina. Härligt att läsa och sov gott, sov gott!

💗

Åke sa...

GRATTIS!!! Så trevligt du fixar till :) Härlig känsla med allt.

Anki sa...

Stort Grattis till det nya barnbarnet! Skönt att allt gått bra!
Kram

Anna i Portugal sa...

Grattis!

Linköping sa...

Oj, vilken dag.....stort Grattis!

Annika sa...

STORT grattis!
Vad underbart och härligt!!
Tänk vad fint för din svärdotter att ha en svärmor som är barnmorska. DET hade känts väldigt betryggande för mig iaf, for sure :-)
Så fina svanar du gjort. Jätteroligt detta.
Kramar i massor!

femfemman sa...

Stort grattis! Gott när det är över och allt gått bra. Inser att även en barnmorska kan känna så. Trodde ju att ni/du visste att det brukar nästan alltid gå bra. För så är det väl? Men ändå oroligt, då det är ens närmaste.
Ha en fin fredagskväll! Kram

Paula sa...

Grattis igen, förstår att du var nervös, samtidigt ler jag lite i mjugg, du som är expert borde kunna känna dig lugn men jag tror det fungerar lite tvärtom. Med dina kunskaper vet du vad som kan gå fel och det gör att du känner dig hjälplös då du inte kan agera själv utan bara kan hoppas att allt går bra. Och det gjorde det! Och svanarna lyckades du jättefint med!
Kram till dubbel-farmor

Guldkryckan sa...

Riktigt stort grattis till detta, underbart.
Förstår ju nervositeten, men nu är det över, för denna gång.

Ha det riktigt fint nu. :)

Geddfish ♥ sa...

Grattis, farmor, till det nya underverket! Visst är det härligt när allt har gått bra!
Kramar!

Ditte sa...

Så roligt! Stort och innerligt grattis till er alla. Så härligt att det gick bra och du var ju "nästan" med vid förlossningen. Så fint du gjort på patienthotellet.
Och visst kom du att sova gott.
Varm kram!

Klimakteriehäxan sa...

Hoppas att du sov som du förtjänade, dvs jättegott! Vilken tur att krocken inte blev nån riktig olycka!

Susanne sa...

Stort Grattis till lille prinsen och till er nya familjemedlem. Kan tro att du sov gott efter den fina upplevelsen. Och svanarna blev riktigt stiliga <3 Kommer fortfarande ihåg fikabrickan man fick efter förlossningen. Fint att man fortsätter med det och skönt att dom inte sparar inte på sånt också i regionerna 🙏 Hos oss i Västmanland har dom dragit rejält hårt i livremmen... Gällande en del saker medans annat får kosta...
Njut av ert lilla underverk och livet som farmor.
Stor Kram <3