lördag 6 januari 2024

Halvårskrönika jan-juni 2023

Tycker det är så kul att se tillbaka på året som har gått, och vad man har gjort. Här kommer första halvan av mitt år 2023. Samuel fyllde 1 år i januari, och den här bilden fick jag lägga ut på sociala medier, här kommer den igen!
Euforisk efter IW-soft passet med en massa motionärer som vanligt i början av året. Saknar den träningen!
I februari åkte jag och min man upp till Tällberg och njöt av spa och god mat på Åkerblads hotell.
I februari börjar också Melodifestivalen , vi åkte på en deltävling till Göteborg, och kom med i TV!
..och träffade artisterna..här har vi Eva Rydberg och Ewa Roos.
 
I mars blev det ett besök på Stadsteatern och "A chorus line" , lycklig var jag som fick en textad version på en liten Ipad i knät!
Mars betyder sköna dagar i Järvsö!
I april var vi på bokrelease av boken om Allan Mann,  vännen Dittes pappa. En fantastisk bok om en hjälte!
I mars fick jag veta att mitt CI inte fungerade som det skulle, som tröst bjöd hela familjen mej på en hotellnatt med middag på Grand Hotell Saltsjöbaden, en fantastisk dag/kväll, i april månad..under påskhelgen.
I april åkte jag och min man till London, härliga dagar med  bl.a musikal och såklart ville jag se ABBA Voyage igen.
Så har vi kommit till maj, och tillbaka till England och Liverpool, där årets ESC gick av stapeln, och som ni alla vet, så vann Sverige! Loreen med sin låt Tattoo.
Sista maj så var det dags att reoperera mej och få CI:t på plats.
Juni månad och vi var på bröllop, kompisens Y:s yngsta dotter gifte sig, och vi blev bjudna, en härlig dag, trots att jag var mer eller mindre döv, då jag inte var inkopplad med mitt CI ännu.

Vilket härligt första halvår det blev, trots lite knas med mitt CI!



















8 kommentarer:

Ditte sa...

Så roligt att läsa din sammanfattning över det första halvåret av 2023. Fint berättat.
Ett bra och roligt halvår! Och så mycket som hände.
Passar också på att tacka för länken.
Ser fram emot att läsa fortsättningen.
Varm kram

BP sa...

Kul att läsa din sammanfattning av första halvan 2023. Tänk så mycket du hann med trots eländet med ci:n. Dessutom är jag glad att du äntligen fick lägga upp en bild på Samuel. Det var på tiden;-)
Nu väntar jag på andra halvan av 2023. Gissar att den var minst lika rolig som första:-)

Anonym sa...

Kul att se tillbaka! Kram!//Anna-Lena

Znogge sa...

Vilken bra första del av 2023 det blev för din del och mycket hann du med. Kul att se en bild på finaste Samuel och hans ettårsdag. Första födelsedagen är stor. Härliga bilder att se tillbaka på och minnas.

Önskar en fin söndag nu!

Kram

Geddfish ♥ sa...

Idel glada leenden, det bådar gott! Hoppas ditt första halvår i år blir lika glatt eller behagligt.
Trevlig söndag! Kram!

Amanda (Swedish Passport) sa...

Trots allt strul med din CI låter det som ett himla trevligt halvår :) Är sjukt avundsjuk på att du var på plats i Liverpool under Eurovision!

Guldkryckan sa...

Ett fint halvår där, det gäller ju att vara flitig och det är du ju verkligen.
Implantatet där var ju fantastiskt att få till i slutändan, toppen.

Ha nu en fin söndagskväll.

Anonym sa...

Vad mycket kul du hann med =)
Det är helt hopplöst att kommentera.....grrr/LillaSyster