söndag 28 januari 2024

Hoppa på tåget, Orup och skyltsöndag

Gårdagkvällen började bra med middag på Bistro Renard med vännerna.

 Kompisen T vågade sig på ostron till förrätt...
...och vännerna åt en smarrig flankstek med tillbehör.
Jag och min man valde istället en toast skagen till förrätt, mycket god!

...och jag njöt av en tryffelrisotto med svamp och parmesan, dock såg den ut som havregrynsgröt, så ni får bara se lite av den, och en skylt är minsann med på tallriken! BP står för skyltsöndagen.
Helt rätt gissat av BP och Ditte, visst skulle vi se Orup på Rival, en snygg skylt ser ni här.
..och visst levererar Orup, vilken låtskatt han har! Vi skrattade ,sjöng med och jag grät lite också när han sjöng och spelade : "Stockholm"bl.a...





En sån härlig kväll på Rival!

Efter Rival så gick vi ett par meter på Mariatorget till Pitchers...där vi avslutade kvällen

Lite skyltar från nätet också...

Lite skoj!


Hoppa på tåget som lokförare Åke nu håller i hade igår orden "Fågel fisk eller mittemellan", den leken kommer man ihåg från barndomen! 

Ser att det finns ett frågespel som heter så; 

Här har vi ett fartfyllt och roligt spel med mer än 300 intressanta men näst intill omöjliga frågor du garanterat inte fick lära dig i skolan. Här gäller det att gissa bäst eller placera sig rätt i förhållande till de andra spelarnas gissningar.

Hur spelar man? I varje runda försöker två stycken spelare gissa sig så nära rätt svar som bara är möjligt (eftersom frågorna är omöjliga). När spelarna redovisat sina svar gäller det för övriga spelare att klura ut om det riktiga svaret är över, under eller mittemellan de två spelarnas svar. 

Kanske ett spel man skulle vilja prova att spela?

9 kommentarer:

Åke sa...

Ha ha, toast skagen fick vi igår också på kalaset :) Och du drar bara på med roligheter och sevärdheter, så trevligt :) Så fint du bäddade in Hoppa På Tåget och tack för länken :)

Klimakteriehäxan sa...

Förstår att du var nöjd med den kvällen! Den där krogen ska man kanske kolla upp ...

LillaSyster sa...

Ostron som är så gott, men toast skagen är ju också en höjdare! Orup gillar ju jag också, såg honom i Borgholms slottsruin någon gång i början av 90 talet. Snyggt skyltat.Ha nu en ny bra vecka imorgon.

Znogge sa...

Vilken trevlig helkväll det blev och Orup är ju bara så bra. God mat fick ni också. Jag kan säga att jag hade helt valt din meny men jag vet någon som hade satsat på flanksteken ;-)

Snyggt skyltat dessutom och du hann även hoppa på tåget. Det sällskapsspelet har jag sett i någon annan blogg också. Numera finns det verkligen många trevliga spel och just nu är Hitster min favorit men det har jag nog skrivit tidigare...

Önskar en härlig söndagskväll nu!

Kram

BP sa...

Och!!! Vad tyckte Y om ostronen då? Ja, antingen älskar man konsistensen och smaken eller så gör man det inte. Finns inget mittemellan. Sedan har Y ursnygga örhängen! Ja, du skyltar med urläcker mat också - dregel, dregel:-)

Orup levererar än. Han har alltid varit suverän. Och visst minns jag "Stockholm". Den låten kan till och med jag nynna:-)

Älskar "parketten"/däcket och så CL på O'Leary's - hahaha! Bilden med spelet hade jag också med igår. Läste dock inte vad det går ut på. Men det gjorde du:-)

Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

Anonym sa...

Risotto ser ju inte så aptitligt ut. Men en del varianter är goda. Kul att lyssna till Orup! Kram//Anna-Lena

Ditte sa...

Vilken lyckad kväll! Och god dessutom Verkligen! Snyggt och kul skyltat blev det ju också.
Och så himla roligt att se Orup på rival . Gillar verkligen honom och den musik han gjort/gör. kul att avsluta på Pitchers.
Vad gäller risotto är den ju svår att ha på bild. Inte direkt färgglad men kan tänka mig att den var god.
Har testat spelet och visst var det ganska kul men tar lite tid att komma in i det.
Annars var detta med fågel, fisk eller mittemellan något som jag och många andra använde när en lekte "gömma nyckel"
Kram

Hannas krypin sa...

Ja tack till flanksteken och potatisen. Risotton låter också god. Låter som ni haft en riktigt trevlig kväll.

Paula sa...

Ostron, oooh, det var längesen, minns första gången, i ett slott på Sardinien, 19 år gammal, första soloresan...
Risotton kan du få behålla, men flanksteken och räktoasten smakar jag gärna på. Orup är ganska anonym för mig, visst känner jag till många av hans låtar, men vet egentligen ingenting om honom som person. Men en musikalisk kväll fick ni, kul!
Du bakade ihop en riktigt bra blandning här! Kram