måndag 8 januari 2024

Glad måndag och Selfiefrågor.


 Klimakteriehäxan har startat upp "Selfies" igen : 

Du reagerar på mina sex "punkter" och när du publicerat ditt inlägg får vi som läser en uppdaterad bild av dig, men bara i ord, inte som foto! 

1. Något jag minns från årets jul? 

Vår fina äkta rödgran, som vi fick njuta av ett litet tag, och såklart Samuels lycka över sina julklappar, dock ratade han de mjuka julklapparna, haha!

2. Något jag satsar på för det nya året?  

Har sagt det förut, komma igång med träningen igen.

3. Något jag måste slänga fast jag inte vill?

Har en del klänningar jag inte använder, eller kan ha längre...

4. Något jag måste köpa fast jag inte vill? 

Vår klumpiga dammsugare, där sladdvindan har slutat funka är inte så kul längre, så nu funderas det på en ny...

5. Något jag lånat ut men aldrig fick tillbaka?  

Inget jag kommer på nu?

6. Något jag inte vill låna ut?

Spontant tänker jag på mina nya italienska boots, som jag inte använt själv ännu ;-D


En glad måndag, Caritas tema,  är det, alltid skönt att vaka av efter natthelg, god lax till middag och slippa åka till jobbet ikväll, hurra! 




12 kommentarer:

Znogge sa...

Så skönt med några lediga dagar nu efter att ha jobbat i helgen.
När det gäller träningen så är jag säker på att du kommer igång med den igen.
Jag är också så nöjd med vår gran och jag uppskattade äkta vara denna gång.

Önskar en god kväll nu!

Kram

BP sa...

Jul är ju till för barn - klart att Samuel gillade sina hårda julklappar. Minns mycket väl när jag var liten - hatade mjuka presenter. Det var mest kläder som mina föräldrar tyckte om, men inte jag. Gissar att det fortfarande är så - hahaha:-)

Skrev också om min dammsugare som jag köpte ifjol. F*nskapet vägrar käka grus. Å vi befinner oss ändå i Sverige under vintern...

Skor har jag då aldrig lånat ut. Men du har tagit det hela ett steg längre - du lånar inte ens ut bootsen till dig själv - hahaha:-)

Äventyret framtiden sa...

Det sitter nog i generna det där med mjuka paket och hårda paket. Underbart att läsa. Tänk att de vet..
Jag borde också ta mig en rejäl titt i garderoben och dela med mig, jag slänger aldrig något någon annan kan ha glädje av.
Njut av ledigheten, fullt ut!
Kram

Anna i Portugal sa...

Kul att läsa selfien, gillar verkligen hennes tema. Jag kommer hänga på också, när jag är klar med alla återkopplingar av 2023 :)

Anki sa...

Kul att läsa dina svar! De små är nog gladast ... och roligast är det med hårda klappar och prassliga papper :)

Härligt med lediga dagar!
Nu redan tisdag och jag önskar dig en bra dag!
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Ååååå italienska boots ... bara orden framkallar salivavsöndring ... känner igen mig i dina svar! Roligt att du hängde på!

Ditte sa...

Så roligt att läsa dina svar. Jodå, jag läser andras också- Extra roligt att det inte ska vara med bilder här utan att texten får bli som bilder.
Är ju inte med men funderar på vad mina svar skulle blivit.
Ja, detta att rensa i garderober och klädkammare känner jag igen. Men jag kan absolut göra det bättre .
Önskar dig en fin tisdag.
Här väntar långpromenad i det soliga vädret.
Kram

Kina sa...

Skor vill man varken låna eller låna ut. Och även om jag handlar en del på secondhand, så skulle jag aldrig köpa begagnade skor!
Tänk att barnen redan som små, ratar de mjuga paketen. Märkligt!
Träning är vi många som vill komma igång med. Gäller att ta sig själv i kragen! Ha det gott!

Annika sa...

Det ska va' hårda paket!
HIHI.
Nej, jag skulle inte heller vilja låna ut nya stövlar, glöm det :-D
Kramar!

LillaSyster sa...

Lägg undan klänningarna, rätt vad det är så kommer de till nytta igen. Ha nu några härliga dagars ledighet =) Stora vågor att bada i idag.

Guldkryckan sa...

Fint att läsa dina svar, men dammsugaren där, har ni funderat på en "robot"?
Jag rekommenderar det faktiskt även om man nog behöver en liten vanlig som extrastöd.

Ha nu en superb tisdagskväll.

Paula sa...

Hallå där! Angående julgran har jag sett flera efterlysningar här i Falun på utslängda granar som man vill ge till sina hästar! De trycker i sig en hel julgran snabbt och har mycket pyssel med det, såg en filmsnutt på en lycklig kuse! Köp en robotdammsugare vettja, alla jag känner som har en verkar jättenöjda! Själv har jag ju inga golvytor så det vore helt bortkastat, jag har kasserat min gamla till förmån för en liten smidig skaftdammsugare.Spara dina italienska boots till det är snöfritt Eller kan kliva rakt in i en taxi! -25 igår är i skrivande stund +2 och snorhalt förstås. Vad hände med det svenska lagom??
Kram