lördag 13 januari 2024

Hoppa på tåget #guld

...  Facebook påminner om att vi åkte till Gran Canaria i januari månad för 10 år sedan , tror vi började åka dit 2012, de första åren i januari, sen blev det november, då är det lite varmare i luften och en anings flera soltimmar.
 

Fick en bild på Samuel som är överlycklig över alla bilar på lekplatsen, och kramsnö, så de kunde göra snögubbar.

 Jag kunde inte sova i natt, så jag har istället sovit idag. I natt läste jag ut boken "Om" av Niklas Strömstedt(kan varmt rekommendera den) Det gör inte så mycket att jag ställer om dygnet, redan på måndag ska jag jobba igen!

Åke har tagit över rollen som lokförare vad gäller "hoppa på tåget" där veckans ord är GULD, ser att jag finns med i  Åkes lista vilka som "hoppar på tåget", så då måste jag ju helt enkelt vara med idag!


Eftersom jag i natt har läst om den härliga VM-festen i fotboll ,då Sverige inte tog guld, men en bronsmedalj 1994, och låten "När jag gräver GULD i USA" blev en stor hit, som just Niklas Strömstedt var med och skrev, så får ni se en videosnutt från Rålambshovparken, där det svenska fotbollslaget togs emot som guldhjältar!

7 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Underbart att lyssna på När vi gräver guld i USA...jag kan inte bli annat än glad. Härligt Susjos att du är med på tåget! Åke är fiffig han, han skriver in att du är med och då är du ju med, haha...
Så ska det vara.
Guld-KRAM!

BP sa...

Hahaha! Idag var vi absolut synkade:-9 Bloggade också om att vi "grävde guld i USA" och så smart av dig att lägga upp låten som jag sååååå gärna nynnar med även nu - 30 år senare. Tack Susjos:-)

Bilden på Daniel "som gräver snö på Vendelsö" är helt underbar. Visst är det hans bilar som pappan/mamman tagit ned till lekplatsen. Ser att han är väldigt intresserad av byggmaskiner - hahaha:-)

Så kul att du är med i Åkes "Hoppa på tåget". Önskar honom verkligen lycka till med temat som han har tagit över från Karin. Det är han sååååå värd efter två veckor på sjukhus med sepsis...

PS. Jo, att vara på Gran Canaria skulle inte sitta helt fel just nu... DS.

Paula sa...

Toppen, perfekt tolkning! Kram

en vanlig man sa...

Alla var ju så rusiga av lycka då, att man nu nästan tror att "vi" tog Guld 1994... tänk att det snart är 30 år sedan.
På tal om GES, inser nu när jag lyssnar på Orup hur jäkla bra han var i slutet av 80-talet och något år in på 90-talet.

Znogge sa...

Den låten minns man verkligen!
Vilken lycka för Samuel med alla bilarna där! Verkar vara en bra lekplats :D

Kram och god söndag!

Ditte sa...

Vad roligt att du också tycker om boken. Jag lyssnade på den och det var Niklas som läste så det gav det där "lilla extra". Han sjöng också på ett par ställen-
Visst passar biten bra nu när det handlar om guld. Så även om Sverige fick ett brons där 1994. Men de strävade ju efter guld.
Härlig bild av Samuel med sina bilar. Förstår att han trivs. Fint att lätt ge sig ut och leka.
Ja, minnen från G.C. är ju alltid fint att få.
Kram och trevlig torsdag.

Guldkryckan sa...

Niklas bok där kände jag inte till, helt klart ett intressant projekt för undertecknad, gillar honom.
Det blev inget guld då men så kan det gå ibland, låten var guld iallafall. :)

Ha nu en fin söndag.