tisdag 9 januari 2024

Glad ledig tisdag

Idag har det varit massa liv av en/två helikoptrar över MoS, det visar sig att det läggs solceller på taket, och hur ska de komma dit, om inte med en helikopter!
Vi tog bilen mot Vendelsö...genom stan, för södra länken var avstängd pga av en brand.
 
Med oss hade vi kvällens middag, min man fixade en lasagne med hjälp av Knorr, smakade mycket bra hos lilla familjen, som blev glada att vi kom med middagen.

Vi var glada att få träffa dem, och inte minst Samuel, som pratar mer och mer, gissa om vi har lekt! I morgon är det dags för jobb igen, njöt av att spendera denna dag på Vendelsö.


7 kommentarer:

znogge sa...

Vilken härlig dag det blev och så mysigt att besöka den lilla familjen. God mat fick ni också och jag kan tänka mig att det var uppskattat att ni hade middagen med er. Ser att det lektes för fullt :D

Önskar en god kväll nu!

Kram

BP sa...

Solceller med helikopter - då vet jag vad som väntar när mitt "bananhus" får sina solceller på plats under våren...
Läste om den brinnande husvagnen i Södertunneln. Herregud så sårbart "samhället" är. Livsfarligt också...
Så gulligt av er att ta med er middagen, som såg gudomligt god ut - Knorr eller inte;-)

Älskar bilden på din fina man. Han har barnasinnet i behåll och tycker uppenbarligen att det är lika roligt att bygga torn med klossar som Samuel som ju är över 60 år yngre - hahaha:-) Love it:-)

BP sa...

Me again:
Absolut ÄLSKAR de färgade kakelplattorna i lilla familjens kök. Så himla fräckt! Vill ha:-)

Ditte sa...

Vad trevligt med ett besök hos lilla familjen. Förstod att det tog tid att ta sig dit eftersom tunneln var stängd. Men skönt att ni kom fram.
Och mycket lek förstår jag det blev.
Kram

Äventyret framtiden sa...

Oj, det där kaklet i köket. Så läckert, ser ut att vara handgjort!
Farfar i lektagen, underbar bild.
Ha det bra, njut av dagen!
Kram

Annika sa...

Tänkte också på kalket i köket, sååå snyggt ju!!!
Perfekt att vara med Samuel en dag som igår. Farfars lasagne ser grym ut. Härligt och uppskattat av alla, det förstår jag. Mysig bild på lekande farfar också.
Kramar!!

LillaSyster sa...

Mmmmm lasagne så gott! Tror att jag har en matlåda med det i frysen där hemma =) Hur länge fick tornet stå kvar??