fredag 19 januari 2024

Färgsprakande fem en fredag

Vackert ute idag, hann knappt ut innan solen gick ner...nog är det ett litet färgsprakande foto som platsar i Lillasysters "färgsprakande fredag"?

Kallt men vackert...
Mörkret föll snabbt..

Elisamatildas "fem en fredag" har idag temat: Beskrivande

1. Vad är en sak du har gjort idag?

Gått en promenad, och njuter av gårdagens upplevelse av vårt andra barnbarns födelse!

2. Med vilka tre ord kan du beskriva kommande helg?

Jobba, sova, äta.

3. Med vilken liknelse skulle du beskriva ditt mående?

Glad som en lärka! 

4. Med vilket ordspråk skulle du beskriva den här veckan?

"Barnbarn fyller en plats i ditt hjärta du inte visste var tomt"

5. Vilket motto använder du oftast?

"Det ordnar sig alltid"


 Lilla familjen ,som numera är fyra till antalet, har idag samlats igen. Lillebror har fått komma hem, och Samuel har nu träffat sin lillebror, han var först lite tveksam, men sen har han klappat lillebror, gett honom gosedjur och vill gärna vara nära honom!   Mitt hjärta smälter <3


 

9 kommentarer:

BP sa...

Visst ordnar det sig alltid. Ett underbart motto, som är mitt också:-)
Att du gav dig ut i dessa sibiriska temperaturer är "vågad" och modigt. Jag har gått i ide tills på söndag, då det ska bli en(!!!) plusgrad.
Klart att du är glad som en lärka efter lillebrors födelse. Tycker det känns lite "déjà vu" på ett väldigt positivt sätt. Jag menar du och din man fick ju också två söner. Så det upprepar sig.
Ja, det är ju alltid lite "spännande" att se hur det äldre syskonet reagerar på en "nykomling" som pockar på föräldrarnas uppmärksamhet. Men jag gissar att föräldrarna kommer att klara det alldeles utmärkt. Jag menar att storebror inte blir avundsjuk osv.

Många kramar till dig och lilla familjen:-)

Ditte sa...

Jättefina bilder! Och visst var det en strålande dag, men ganska kall. Kom hem nu och har varit hos vänner på Lidingö och där var det -22. Här i stan "bara" -14.
Fint att läsa dina svar. Och givetvis njuter du av att än en gång ha blivit farmor. Härligt!
Att du är glad som en lärka kan jag helt klart förstå och likaså helgens göromål.
Vad gäller ordspråket om barnbarn så instämmer jag helt. Så sant.
Och visst är det så att det mesta ordnar sig alltid.
Varm kram och jag gläds verkligen med er.

Anonym sa...

Bilderna är jättefina och platsar väl en dag som denna!
Så skönt att den lilla familjen är samlad igen. Det är nytt med ett syskon men de kommer att få mycket roligt tillsammans.
Punkt nr 4 är verkligen mitt i prick! För vår del får vi vänta tjugo dagar till om lillan är punktlig.
Kram och god kväll
Znogge

Hanneles bokparadis sa...

Visst är det vackert på vintern. Visst ordnar sig det mesta 🙂
Härligt med två barnbarn!

Anna i Portugal sa...

Vilket fint citat! Det där mörkret saknar jag verkligen inte.. :) Trevlig lördag

Anonym sa...

Oftast ordnar det sig. Även om man inte tror så.
Barnbarnen har absolut alldeles egna platser. Märkligt !
Kram//Anna-Lena

LillaSyster sa...

Bilderna kvalar absolut in =)
Aldrig hört ordspråket innan, man jag kan tro att det är så sant.
Ha en bra jobbhelg.

Klimakteriehäxan sa...

Gillar dina svar rakt igehom. Och vinterbilderna ser kalla ut, men så fina de är! Stort grattis till barnbarn nr 2, nu är du ikapp mig!

Kina sa...

Blir alldeles glad i hjärtat när jag läser ditt inlägg! GRATTIS till ditt andra lilla barnbarn. De är lyckan i livet! ❤️❤️ Ha en go fortsättning på helgen!