onsdag 23 februari 2022

Besök på Huddinge igen...

Så var det dags igen att styra kosan till Huddinge och träffa ingenjören som hjälper mej med ljudet på mitt ci-implantat. Idag höjde hon ljudet ytterligare, så nu är det ännu mer "party" i mitt öra med massor av ljud! 
Idag fick jag en liten torklåda till mitt ci, nu bor vi inte i ett fuktigt land, långt ifrån, haha, men det är ändå bra att som rutin lägga ci i den varje kväll, och allra helst om man varit svettig förstås, när man tränat t.ex. 

Efter besöket hos ingenjören var det dags att träffa en logoped, fantastiskt med detta team på hörselimplantat-mottagningen! Hon konstaterade att jag kommit långt vad gäller talförståelse trots att jag bara haft implantatet i tre dagar, det känns ju hoppfullt! Men mycket nytta har jag haft genom talböckerna med text tror jag, då kan jag inte läsa av läpparna, så det är en bra träning!

 Efter drygt två timmar så var det dags att ta tåget hem igen, tacksam för att jag slipper byta pendeltåg och kan åka direkt hem tvärsöver stan och det tar bara en halvtimme!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Igår gjorde jag…en heroisk insats genom att dagen efter min inkoppling ha en heldag med syster och bilkörning som allt tog på krafterna! Imorgon ska jag vila.

 

8 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Hoppas hörseln blir bra - och det där med att kunna läsa av vad folk säger utan att man hör är en konst jag skulle vilja min gubbe kunde. Själv behöver jag det inte, jag hör alldeles excellent - nästan för bra ibland - men min gubbe hör numera så dåligt att det börjar bli outhärdligt för mig! Han påstår hela tiden att jag säger en massa konstiga saker, vilket jag inte gjort. Men han "tolkar" lite fel oftast.....
KRAM/Susie

Annika sa...

Du ska se att det blir bra.
Du har ju gjort stora framsteg!!
REDAN!!
Kan tro att det känns överväldigande så här i början.
BRA med vilodag. Den behöver DU!!
Somrarna i Sthlm har ibland stor fuktvarning (det tycker tom jag som bor där fukt och råhet råder sommar vs vinter) så det är nog bra med asken.

KRAMAR!!

BP sa...

Alltså den där söta torklådan är ju ett måste för dig som är instruktör på F&S, där du ju blir svettig minst en gång i veckan.
Skönt att höra att logopeden tyckte att du kommit en bra bit på vägen mot en "normal" hörsel. Jag hejar på dig! Du klarar det galant:-)
Du har så rätt, det går inte att klaga över förbindelserna i stor-Stockholm. Jämfört med andra länder är vi faktiskt aningen bortskämda, då våra kommunikationer för det mesta fungerar alldeles utmärkt.

PS. Jo, det var verkligen en bedrift att spendera en heldag i bilen med din syster. Vem vet, det kanske bidrog till att du kommit så lngt med ditt implantat;-) DS.

Ditte sa...

Så roligt att det känns ok och t.o.m. riktigt bra med ditt nya implantat. Och så bra med torklådan! Roligt att logopeden tyckte du gjort framsteg. Roligt att också talböckerna med text till kan vara till god hjälp.
Skönt att det är så smidigt att ta pendeln fram och tillbaka. Gör det hela klart mindre kämpigt att resa.
Låter bra att du nu vilar dig i form
Kram och många tankar

Geddfish ♥ sa...

Kort och gott - imponerande! Så lyckat!
Godnattkram!

Anki sa...

Bra att få det bekräftat att du gör framsteg! Heja dig!
Kram

Ama de casa sa...

Det kommer säkert att bli jättebra! Kul att du fick beröm av expertisen, det bådar gott inför fortsättningen - heja dig! :-)

Ha en skön vilodag!
Kram

Znogge sa...

Det måste kännas väldigt bra att få bekräftat att du gör framsteg och att det går på rätt håll. Sedan är det så klart en process men nu är du på god väg.

Kram