måndag 14 februari 2022

Glad måndag och Selfie nr 7 dags!


 Fick tulpaner i fredags av maken, de står sig fint i dag som är Alla hjärtans dag! En glad måndag med härliga färger alltså, Caritas tema.

Klimakteriehäxan kör en ny selfie idag, och jag hänger på! 

Här har ni de tolv nyckelorden som gäller denna gång. Och sista bokstaven i första svaret är första bokstaven i svar nummer två, o s v, det vet ni ju redan. Lycka till!

1. Morgonvana: Kaffe

2. Djur: Elefant

3. Ost: Taleggio ( god italiensk ost )

4. Sällskapsspel: Othello ( har dock inte spelat det själv ) 

5. Dricker aldrig: Obo ( som barn så drack jag det! )

6Litterär figur: Yngve Fre ( från boken "Vem var Yngve Frej "av Stig "Slas" Claesson) 

7Njutbart: Janssons frestelse

.8. Äter gärna: Edamerost

9. Dans: Tango

10Beatles-hit: Ob-la-di Ob-la-da

11. Vid datorn: Alltid bloggen

12TV-serie: Nord och Syd ( fast det var ett tag sen den serien gick!) 

Puh, det tar ett tag att knåpa ihop svaren, men roligt är det!

Ha en fortsatt fin Alla Hjärtans kväll!

13 kommentarer:

BP sa...

Gillar färgmixen av dina tulpaner:-)
Visst tar det ett tag att knåpa ihop en selfie, men det är ändå inte så farligt. Min gick riktigt fort idag.
Sedan har vi två saker gemensamt - dricker varken Oboy eller annan choklad-/kakaodryck. Var inte förtjust i dessa drycker ens som barn. Åsså bloggen - såklart:-)

Önskar dig också en fortsatt glad Alla hjärtans dag:-)

Klimakteriehäxan sa...

Härlig tulpanbukett! Önskar att jag kunde dansa tango, men det kan jag verkligen inte. Yngve Frej gillar jag, Jansson också! Kul att du hänger på även denna vecka!

znogge sa...

Vilken underbar bukett med olikfärgade tulpaner! Det får jag nog satsa på framöver.
Kul som vanligt att läsa dina svar. Det kan inte alltid vara så lätt.

Kram och god alla hjärtans dag!

Åke sa...

Prova och spetsa Oboy med stroh rom en kall vinterdagsutflukt får du känna ;) Tallegio har jag aldrig smakat men måste nu. Jansons frestelse är ju bara så gott. Edamerost är ju smaskens med. Kul utmaning du bjuder på :)

Geddfish ♥ sa...

Kuligt att läsa dina svar, vilka några påminner om mina som jag lämnar i morgon!
Glad måndagsallahjärtansdag!

Ditte sa...

Vackra tulpaner i så fina färger. Och så roligt att de fortfarande är pigga. Rart av maken!
Kul att läsa dina svar och även här kunde jag stämma in i flera av dem.(Har gjort klart mina så jag har inte tjuvtittat men man skulle ju kunna tror det. De 4 första stämmer helt. Sen varierar det)
Önskar dig en fin kväll.
Kram

Carita Liljendahl sa...

Visst är Selfie-frågorna kul! Jag har deltagit ett par tre gånger, hinner inte alltid - men kul att läsa andras svar :-)

Paula Merio sa...

Som jag har dansat tango i mina dagar! Tango, foxtrot, vals och humppa dansas på finska dansgolv.Othello har jag spelat men det var många år sen, nackdelen med coronan, man träffas aldrig och gör något kul hemma. Den där obladilåten den minns jag att jag tyckte var så himla fånig. Sen gick man i alla fall o trallade på den för den satt ju som en schmäck.
Hjärtekram till dig idag

Ama de casa sa...

Snyggt knåpat med selfien! :-)

Otroligt vackra tulpaner, man blir verkligen glad av dom färgerna :-)

Ha en fortsatt fin och glad vecka!
Kram

Annika sa...

Skulle ha svarat precis som du på de två första frågorna.
Janssons, sååååååå gott. Blir allvarligt sugen på att göra en sådan nu.
Galet gott.
Edamer gillar jag också.

Ha en jättefin tisdag.
Kramar från mig!

LillaSyster sa...

Janssons gör jag ganska ofta, det är ju så gott!
Nord och Syd gick då jag var tonåring tyckte det var så bra - har böckerna alla tre och läste dem i slutet av 80 talet, det står här i bokhyllan. Man kanske skulle ta och läse dem igen så här 35 år senare=)
Ha en fortsatt bra vecka!

Kina sa...

Visst är det härligt med tulipaner! Fick en bukett i går av sonen med familj.
Janssons älskar jag, och den jag gör brukar faktiskt vara jättegod.
Visst känns det lite kul med knep och knåp för att få ihop selfien! Du lyckades bra! Ha en fin vecka!

Vilt og vakkert sa...

Heisann, ja, oboy er vi ferdig med, men varm sjokoladedrikk på en vintertur i fjellet; ja takk! Tango er en herlig dans! Ha en fin dag ;:OD)