söndag 13 februari 2022

Skyltsöndag


 Vilken bra deltävling det blev! Å det gick bättre för mej i tippandet än förra lördagen! 5 av 7 är väl inte dumt. Å jag nämnde i mitt inlägg att se upp för Tone, transpersonen som igår gick till semifinal! Liamoo och John var värdiga vinnare. Kul! 

Vi hann med en middag på Belgobaren innan Mello började, såklart tog jag musslor, denna gång med vin och grädde, och såklart en Leffe Blonde till det, mums så gott!

Idag blev det en promenad vid Brunnsviken, och flera skridskoåkare vågade sig ut på isen.
Vi blev bjudna på fika hos våra vänner på eftermiddagen, gissa om det smakade bra!


Minnen från facebook visar att det var en hel del snö 2011 och jag fastnade med bilen när jag var nästan hemma från jobbet en morgon! (som tur var, så var min man ledig och hemma den morgonen, så han fick ta över problemet minns jag!)  Tacksamt nog har vi ingen snö här i år ( och jag har ingen bil heller, haha!)

BP:s härliga skyltsöndag, och jag har hittat lite tokigheter på nätet...här apropå snö och bilar!

Det är möjligt att vissa bilder varit med förut, så då blir det favorit i repris!
Japp, vi går vidare!
Hihi!!!!!!!!!
Ooops!
Vill ni åka med i den hissen?!!!!

Orsakullan undrar idag : 
  1. I natt jag drömde…
  2. Igår natt drömde jag att jag var med vid en förlossning och jag hann inte sätta på mej handskarna ,det var en av fritidsfröknarna som barnen hade när de var små, och som jag vet just har blivit mormor igen för fjärde gången, haha!!! Hjärnan spelar stora spratt med en när man sover




8 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Jaa, jag älskar mina drömmar, de är så himla otroliga men ändå, så finns där ett uns av sk verklighet.
Härlig skyltning och din maträtt med Leffe, mums!
Kram!

Åke sa...

Ha ha Välkommen in tjuren hjälper dig ut :) Men Mello, jag kom in i rummet när Eva & Eva skulle starta och döm om min förvåning gick det inte att rösta på den. Kul samling du bjuder på. En fortsatt trevlig vecka!

Ditte sa...

Bra jobbat med att klara ut hur det skulle gå på denna deltävling. Gillade Tone, Liamoo och John Lundvik. Och även Alvaro Estrella.
Men saknade att programledarna inte visste att det nu heter Avicii Arena. Det kunde de ju nämnt. Visst Globen vet ju alla men den har ju nu ett annat namn.
Så gott med musslor på Belgobaren. Länge sedan jag var där.
Trevligt med en runda vid Brunnsviken men det känns som ett vågspel att e sig ut.
Trevligt med fika hos vänner. Och gott!
Kul skyltar! Du är verkligen bra på att hitta bland guldkornen. Och favoriter i repris är trevligt. Jag minns de dock inte. Har kanske med åldern att göra.Minnet alltså.
Fastnade extra för "skit-samma knappen. Passar mig.
Vad gäller hissen så tror jag att jag avstår en tur. Antar att den då är ledig för andra åkare som inte behöver vänta på den.
Kram!

BP sa...

Förra veckans mello deltävling var nog bara uppvärmning för dig som är expert. Till finalen är du nog hundra procentig:-) Messade med Yvonne efter att jag kollat snabbspolningen och hade satsat en (lyckad) slant på Tone och en mindre lyckad slant på de "mjuka" hårdrocktjejerna. Johns ballad gillade varken hon eller jag. Och den där Liamoo - hans bidrag kom vi knappt ihåg. Observera att Yvonne INTE är tondöv. Det är jag som är det;-)

Å så jag skrattade åt resten av ditt inlägg. Vi åt nämligen också musslor i ICAs sprillans nya Bakfika i Täby Centrum. Så himla gott det var. Moules frites - hoppas innerligt att de gör rätten fler gånger under helgerna framöver. En klar vinnare. Skoj att du och din man samt vi åt samma rätt igår:-)

Vad ska jag då säga om skyltarna?!!! Stor succé:-) Räcker det?! Det får det nog göra, annars blir kommentaren till en roman;-)

Tusen tack för de himla roliga skyltarna och länken:-)

Paula Merio sa...

Visst har jag väl talat om vilken favo jag har i finska Mellon. https://www.youtube.com/watch?v=QQPlQbgps90 Blir bara mer och mer hooked up på den. Svenska låtarna väntar jag till finalen med, orkar inte med sååå mååånga!LSD-killens hund är nog en blandras skulle jag tro...
Skulle aldrig gett mig ut på de isarna, men så är jag extremt feg vad gäller just isar. Rutten is, det vill vi inte råka ut för...
Musslorna ser smaskiga ut"
Kram

Znogge sa...

Det var väl förväntade låtar som gick vidare tycker jag. Klassiska svenska melodifestivallåtar som förmodligen inte kommer att ha ett dugg med segern att göra i Eurovision. Lundvik sjunger ju bra men räcker låten? Bara att vänta och se.
Vilken bra helg ni hade.

Kram

Ama de casa sa...

Jag snabbspolade mig igenom deltävling 2 igår och den gjorde inget större intryck på mig...

Musslor - mums! Måste nog fixa till såna snart igen :-)

Den isen skulle inte jag ge mig ut på, det där med vinterbad är inget jag längtar efter ;-)

Haha! Dina skyltar är som vanligt helt underbara :-D

Ha nu en fin Alla hjärtans dag!
Kram

Carita Liljendahl sa...

Roliga rim, skojiga skyltar - och sådana fettisbullar - vilken topping!