onsdag 2 februari 2022

Onsdagskänslan


 ...det börjar rätta till sig, sakta men säkert försvinner smärtan mer och mer, och vad kunde pigga upp mej mer än ett blombud! Underbara barndomskompisen som bor i Hudiksvall och masserar mej lite då och då här i stan, hon och hennes man piggade verkligen upp mej idag med denna blomprakt!  Det är paret vi träffade i Rättvik också i somras, de har sommarhus där och vi var ju i Tällberg samtidigt. Solen har lyst idag, och jag funderade på att våga mej ut på en liten promenad, men är så väldigt trött, så istället blev det mera vila i sängen. Tids nog så kommer jag ut!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Smoothiens dag, vad har du i din?
  2. Hm, äter aldrig smoothie, så jag vet inte! Men fick en god yoghurt på sjukhuset som jag trodde skulle vara för söt och sliskig, men den var väldigt god!


7 kommentarer:

BP sa...

Vilken fin tulpanbukett med roliga färger. Så många vackra och färgglada tulpanbuketter du har fått. Härligt att se att du är saknad och poppis:-)
Så skönt att läsa att det blir bättre och bättre för varje dag som går. Det var ju ändå ett "omfattande" ingrepp.
Du gjorde helt rätt att stanna inomhus. Det var nämligen snorhalt ute trots grus/sand överallt. Det hjälpte inte ens med broddar/Icebugs. Jag såg fler som nästan gick i backen, och då menar jag inte gamlingar.

Smoothies dricker jag heller inte så ofta. Men när jag väl gör det kan jag varmt rekommendera Joe & The Juice's olika smoothies. Dom skulle du gilla.

Znogge sa...

Vilken underbar bukett du fick av era goda vänner! Klart att en sådan piggar upp! Skönt dessutom att smärtan avtar mer och mer för det visar att det går på rätt håll. Klokt av dig att stanna inne och vila för att hämta krafter. Tids nog blir det stärkande promenader.

Kram och god kväll!

Geddfish ♥ sa...

Var tid har ju sitt.
Jag nöjde mig idag med promenaderna mellan husen till tvättstugan. Inget upplyftande men nödvändigt och frisk luft. Snorhalt.
Så fin bukett. Var rädd om dig, kram!

Ditte sa...

Så vacker blombukett! Så omtänksamt av din väninna och hennes make. Och väldigt fint att buketterna dimper ner med ojämna mellanrum så du kan se den vart efter.
Skönt att du blir allt bättre men en god tanke att du skyndar långsamt. Ute hinner du. Allt finns kvar när det är dags.
Fortsätt att krya på dig.
Varm kram

Anki sa...

En underbar bukett! Den är du värd!
Fortsätt nu att krya på dig - våren ligger framför oss och då är du säkert i form igen för både promenader och joggingrundor!
Kram

Ama de casa sa...

Skönt att det sakta men säkert går åt rätt håll! Men du gör rätt i att vila dig i form inomhus till du känner dig helt redo att ge dig ut i stora vida världen igen :-)

Vilken härlig överraskning som barndomskompisen och hennes man budade till dig!

Jag brukar ta smoothies på hotell- och kryssningsfrukostar, men jag gör aldrig min egen.
Kram

Annika sa...

Åh vad fint med den bukett du fick. Sånt ger absolut energi!
OCh du verkar vara på bättringsvägen, så härligt!!
Bäst ändå att du tar det lugnt ett tag till, du kan snart ha maraton på And Just Like That hemma, inte dumt!!
Glöm inte skämskudden under de första fyra avsnitten ;-)

Smoothies, så inte min grej heller.

KRYA KRYA!!
Kramar!!