torsdag 3 februari 2022

Tråktorsdag

Måste ju bara lägga ut en bild på tulpanerna igen idag, de börjar slå ut nu,så fint!
Idag tog jag mod till mig och gick efter en dryg vecka inomhus, ut på en promenad. Vädret var väl sådär, men ingen nederbörd i alla fall. Märkte mer tydligt när jag var ute att jag inte hör nånting på det opererade örat, känns som nån har stoppat in fetvadd i örat, och ett ilsket tinnitus på det.

Suck, en ganska deppig tråktorsdag, KajsaLisas tema. Men men, inget är som väntans tider, jag hoppas ju att det ska bli bättre när jag bli "inkopplad", men det är ett tag kvar!

På hemvägen funderade jag på om jag skulle köpa semlor, eller om min man kanske gjorde det när han var ute för att äntligen hämta paketet från Mio med benen till byrån, och mycket riktigt, visst hade han köpt semlor! Så nu har jag tröstat mej med det! Jag får ta en dag i taget, och visst börjar jag bli bättre efter min operation, smärtan lindras för var dag som går, kanske därför jag börjar bli lite rastlös, haha!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Vargens dag, vad är din åsikt om vargen?
  2. Har faktiskt ingen speciell åsikt om vargen...
  3. Idag såg jag istället två rävar i närheten av Hagaparken!


 

8 kommentarer:

znogge sa...

Rastlöshet är ett typiskt tecken på att man börjar må bättre så självklart går det på rätt håll. Skönt att komma ut en runda även om vädret inte var det bästa. Så bra att benen har kommit nu så ni kan montera klart byrån. En fastlagsbulle är helt enkelt aldrig fel en gråmulen torsdag.

Kram och god kväll!

BP sa...

Bra att du vågade dig ut för arr sniffa lite frisk luft efter en vecka hemma. Det måste ha känts rätt märkligt att inte höra någonting alls på ditt högeröra, bara tinnitus. Men som du säger, när du är inkopplad och inprogrammerad blir det bättre. Va' förberedd på en "högljudd överraskning", som du nog får vänja dig vid i början.

Här sken faktiskt solen idag, men fem plusgrader och is lockade inte till promenad här i Täby.

Klart din man köpte semlor. Du berättade ju att han är galen i semlor så;-)

Rävar har jag inte sett sedan jag var barn. Ifjol var det någon räv med skabb som en kompis plåtade i grannskapet. Så grattis till den oväntade vyn:-)

Guldkryckan sa...

Skönt att det går åt rätt håll för dig där, precis, den som väntar på något gott osv.

Semlor ja, blir väl ett par i helgen här med antar jag, frugans order. ;)

SV: Fick ju första alkoholfria ölen för längesedan i "smakboxen", tog ett tag innan jag öppnade den, jösses, den smakade ju öl, det var otippat för mig, tar gärna en alkoholfri öl numera.

Ha det bäst nu.

Geddfish ♥ sa...

Vilket öra har de opererat? Det sämsta, väl? Då har du lite hörsel på det andra?
Det går framåt ändå, tålamod, men förstår din otålighet, du börjar friskna till, skönt. Hoppas innerligt på gott resultat av operationen!!!

Kram!

Ditte sa...

Så roligt att den vackra tulpanbuketten håller sig fin. Fint att fästa blicken på den.
Skönt att du känner dig bättre och har mindre ont. Men givetvis trist att du inte hör alls på det opererade örat. Men så småningom så ska det nog bli bättre. Klart att det är kämpigt att vänta.
Bra med en semla som lite plåster på "såret" .
Kan förstå att du börjar bli lite rastlös nu när smärtan släppt lite grann.
Kul att du såg ett par rävar nära Hagaparken. Kanske raskade de över isen.
Varm kram

Ama de casa sa...

Skönt att det känns bättre och bättre och att du tog dig ut!

Rävar är sååå himla fina! Fast jag fick ett bett i handleden av en räv en gång, letade efter ärret nu men det tycks ha försvunnit bland rynkorna. Haha!
Nåt vargbett har jag aldrig fått trots att jag haft betydligt mer närkontakt med såna än med rävar.

Tulpanerna är verkligen vackra!

Kram och fortsätt krya på!

Annika sa...

Ja, en dag i taget. Du ska se att det blir bra när du blir inkopplad.
Förstår att det måste kännas så overkligt och konstigt att vara som igentäppt i örat.
This too shall pass!
Semlor som plåster på såren. UNDERBART!!!

Rävar ser jag nästan varje dag då jag är ute. Vi har gott om dem, så fina!!!
Gillar dem.
ibland känns de nästan som mitt spirit animal.

NU önskar jag dig en bra helg!!!
Kramar från mig!

Mrs Calloway sa...

härlig tulpanbukett! hoppas att örat blir riktigt bra när det blir klart. fina bilder på rävarna