lördag 26 februari 2022

Melodifestivalen deltävling 4


 Så är det dags för den sista deltävlingen i melodifestivalen denna gång. Det är ett svårt startfält, och lite stressad är jag,vi ska strax iväg till schlagerkompisen som bor vid Telefonplan och se kvällens tävling. Jag har lyssnat på låtarna och har gjort en tippning. Klara Hammarström tror jag går till final tillsammans med Anna Bergendahl. Svårt att tippa semifinalen, men gillade den glada låt som killarna i Medina sjunger, och kanske går Angelino vidare till semifinal. Jag är ju svag för bra operaröster, så det vore ju kul om tenorerna "Tenori"  går vidare, men i min tippning så åker de ut. Ikväll vet vi!

Må bästa kvinna/man vinna!

Orsakullan undrar idag: 

  1. Jag spelar helst…
  2. ...wordfeud just nu, men skrapar gärna trisslotter också!

5 kommentarer:

BP sa...

Du och Yvonne här helt överens ser jag. Skrev ett inlägg med ett bokmärke jag fått av LillaSyster och påpekade att "hon" är med i Mellon ikväll. Det vara alltså INNAN jag såg att det är killar som sjunger i klippet på svt. Den låten gillade jag faktiskt...
Ha en riktigt, riktigt trevlig kväll tillsammans med schlagerkompisen:-)

Ditte sa...

Känns lite trist efter förra omgången när inte SVT vill redovisa röstarsiffrorna. Tycker att det är skumt. Och vore det inget "konstigt" så kunde man ju visa dem. Inte trovärdigt.
Drar ner det hela mycket. Verkade väldigt märkligt att Lisa Miskovsky rasade så mycket.
Har barnbarnen här så jag tittar väl med ett öga.
Önskar dig en trevlig kväll.
Kram

Ama de casa sa...

Jag tittade inte på sista deltävlingen heller, men kommer nog att snabbspola mig genom det hela idag (så där tippade du rätt i alla fall ;-) ). Har såklart kollat hur det gick i tidningarna på nätet.

Wordfeud var jag heeelt såld på för flera år sen. Till slut bad jag Anders avinstallera spelen på alla våra enheter så jag fick tid över att göra nåt annat istället. Haha!

Ha en fin dag!
Kram

znogge sa...

Håller med Ditte helt när det gäller förra veckans oklarheter vid röstningen.
I går tyckte jag det var ett blekt startfält och jag hade inga favoriter direkt.

Önskar en fin söndag!

Guldkryckan sa...

Missade ju allt igår men hörde att Lillasyster gick vidare till nån andra chans, tror jag iallafall.
Får kolla upp det lite bättre.
Många jag känner sa att denna omgång inte var något bra alls, men vad vet jag?
Får väl undersöka detta lite närmare.

Ha det bäst nu.