tisdag 15 februari 2022

Minnen

Idag är det tre veckor sedan jag fick mitt ci-implantat inopererat, trodde att jag denna vecka skulle få kallelse till inkoppling på Huddinge sjh nu när det har läkt, men jag får ha tålamod och vänta till nästa måndag. Vet inte om jag svarat på frågan om man opererar båda öronen samtidigt, och det sker alltså inte, för det första så blir man ju döv då på båda öronen samtidigt, och smärtan jag hade första veckan efter operation, hua om båda öronen var opererade! Väldigt få vuxna får 2 ci-implantat idag, men HRF jobbar på att två ci-implantat ska erbjudas som standard även för vuxna (dock opererar de inte in två stycken vid samma tillfälle!) . Barn som föds döva får två ci-implantat.

För fem år sedan idag fick vi nycklarna till vår lägenhet, tiden går fort!
2010 hittade vi Andreas Johnson utanför arenan i Sandviken, då passade vi på att få ett foto! En av alla våra Mello-resor.

Orsakullan undrar idag : 
  1. En båtresa…
  2. ...jag minns var i somras, när vi tillsammans med äldste sonen och hans nygravida flickvän gjorde en båtfärd med Eckerölinjen från Grisslehamn, det var helt fel dag vi hade valt, för som det gungade..ojojoj! Tyckte mest synd om svärdottern som mådde sådär, men vi åt av buffén allihopa i alla fall, men vi var tacksamma när vi kom tillbaka till Grisslehamn ska jag säga!


 

9 kommentarer:

znogge sa...

Det känns väldigt logiskt av många anledningar att man bara opererar ett öga i taget. Med tanke på hur ont du hade så. Dessutom är det självklart bättre att ha kvar hörseln på ena örat tänker jag.
Så ni har redan bott fem år i er lägenhet. Tiden går verkligen fort får man säga.

Önskar en fin tisdagskväll!

Kram

Geddfish ♥ sa...

Ja, hua vad tiden går! Kommer så väl ihåg när ni flyttade och katten Maja fann sig så fint tillrätta på balkongen.

Det kan ju bara bli bättre nu med hörseln, ja kanske rent fantastiskt! Vad spännande!

Minnen är kul att ha. Kram!

BP sa...

Nu var det inte jag som frågade varför du inte fick två implantat samtidigt, men det är ju rätt logiskt egentligen att man inte gör det. Hoppas nu att du kommer vara nöjd med implantatet och att det verkligen förbättrar din hörsel. Hoppas du avrapporterar.

Är det redan fem år sedan som ni flyttade till Solna? Guuuuu, vad tiden går fort.

Saknar faktiskt dina "rapporter" från olika Mellon och inte minst era äventyr på ESC-finalen. Även där hoppas jag att ni kan återuppta resandet snart. Det är ju en del av dig:-)

Stackars svärdotter. Inte roligt att vara "åksjuk" på en båt...

Ditte sa...

Tänk, hela tre veckor sedan du opererades. Och himla tur att man opererar ett öra i taget. Mycket smärta och en stor operation. Att sedan hörseln påverkas så mycket är ju också väldigt viktigt att beakta. Håller tummarna att du nu snart får en tid för inkoppling.
Tänk, redan fem år sedan ni fick nycklarna till er fina Solna lägenhet. Tiden har gått fort.
Kul med minnena från mellon både här i Sandviken och övriga fina och roliga minnen.
Ja, denna båtresa med kraftig sjögång var ju ingen hit.
Men så kan det ju vara till havs.
Kram

Anki sa...

Tiden går verkligen fort!
Fina minnen bjuder du på!
Ha nu en bra onsdag!
Kram

Ama de casa sa...

Den som väntar på nåt gott... Inte långt kvar till inkopplingen nu - spännande!

Fem år sen... Jösses vad tiden går! Anders som har hållit på med fotoarkivet konstaterade att det nu är 20 år sen vi åkte ned till Spanien och gjorde en delbetalning på lägenheten som var på väg att färdigställas. Ja kors vad fort åren har rasat iväg!

Många båtresor minns jag. Inte minst dom långa kryssningar vi gjort med Princess cruises. Oj vad jag längtar iväg igen!
Kram

Ami sa...

Hoppas allt går bra nästa måndag!
Oj, redan fem år! Tiden går verkligen fort!
Kram

Guldkryckan sa...

Är så spänd på hur detta kommer att fungera, och visst, ett öra i taget är nog att föredra, säger jag som aldrig haft mer än ett öra att höra med.
Att bli helt döv är nog inget man vill prova på i onödan.

Grisslehamn vill jag ju besöka, har läst så mycket om stället, har vänner som rekommenderat en resa dit.

Fast helst vill man ju slippa gungande fartyg, hujeda mej.

Ha en fin dag.

Annika sa...

Det var nog jag som ställde den frågan.
Men du svarade mig på min blogg, tack för det :-) och det är ju helt logiskt att man gör ett öra i taget.
Förstår det fullt och fast nu.
Det hade nog varit ogörligt om du gjort bägge samtidigt.
Snart snart blir di inkopplad. GUD så spännande.

Stackars din svärdotter på den gungande båten. Antar att hon inte riktigt kunde njuta av maten.
Sjögång är inte kul.

Kramar!