tisdag 19 april 2022

Friskispremiär och selfie nr 16

Efter att ha suttit i solen och njutit på balkongen tog jag mod till mej och bokade in mej på ett jympapass på F&S ikväll, som jag längtat till att få träna lite igen!
 
Passet blev inställt med kort varsel, lite trist, men jag fick tillfälle att prova ljudet med mitt ci-implantat till delar av mitt pass innan jag istället gick på ett senare IW -pass istället för att åka hem. Å så glad jag blev att jag inte åkte hem, vilken endorfinkick jag fick, bra musik, en peppande ledare och få bli härligt svettig ! Så glad att jag stannande och körde IW passet istället! Hurra!

Nu är det hög tid att köra Klimakteriehäxans roliga selfie-fläta nr 16, sista bokstaven i svaret ska nästa svar börja med.....

1. Varje morgon: Frukost i sängeN. ( eller på balkongen nu när det börjar bli varmare)

2. Konstverk jag inte glömmer: NäckeN ( av Ernst Josephson, glömmer inte därför att min man är släkt med honom! ) 


3. Favorit på kakfatet: NötkakoR ( är inte mycket för kakor, men gillar nötter!)

4. Färdigmat: Rostad KycklinG ( med grönpepparsås,minirösti, morötter,broccoli och svarta vinbär, en rätt från Findus, min man har säkert ätit denna på jobbet, han gillar findus matlådor!)

5. Älsklingslåt: Gimme Gimme GimmE ( a man after midnight) ABBA så klart!



6. Spel: Engelsk WhisT ( fast den försvenskade som vi spelade som barn var fyrmanswhist) 

7. Så känner jag mig: ToppeN ( nu när jag hör bättre tack vare ci-implantatet!!!)

8. Beundrar: Naida CI, så heter mitt ci-implantat som Advanced Bionics gör, fantastiska hjälpmedel till oss med nedsatt hörsel.

9. Bokfavorit: "Inte utan min dotteR" av Betty Mahmoody, minns jag att jag gillade mycket.

10. Vårtecken: RamslöK ( nåja blommar i maj- juni....)

11. Sport jag gillar: KanoT ( har ju i alla fall provat att paddla kanot själv i min ungdom, på fritiden alltså!)

12. Färg som piggar upp: Turkos!  ( hade en turkos dräkt en gång, den blev man verkligen färgglad i! )



Orsakullan undrar idag : 

  1. I sista minuten…
  2. ...hann jag klart med min selfie-fläta idag, strax är klockan över midnatt!

13 kommentarer:

BP sa...

Ja, ja här har vi en nattuggla till;-)
Kul att du stannade på F&S för en gångs skull inte som ledare utan som deltagare. Bra där!

Frukost på balkongen - det kan jag skriva under på:-)

Gimme, gimme... - ytterligare en låt som jag kan nynna. Konstigt egentligen, för jag sägs ju vara tondöv, men vissa låter - de bara sitter i:-)

Svart på sexan är även mitt. Inte att jag vet vad Whist är för spel, men ändå;-)

Inte utan min dotter läste jag när den kom ut. Tror att jag även såg filmen. Gripande...

En riktigt bra selfie:-)

Paula Merio sa...

Hej pigga glada du! Förstår att du fick en endorfinkick av träningspasset, är man van att träna så blir det ett måste!Lite som mina dagliga 3-4 hundpromenader, ibland muttrar man över dåligt väder men alltid lika skönt när man kommit hem igen.

Häftigt med konstnären som din man har i släkten. Googlade o läste om honom, vilket tragiskt öde han fick. Näcken finns på bild även på wikipedia, och Strömkarlen, som är nästan en kopia på densamma..
Jag tror överlag att karlar har lättare för att käka färdiga frysrätter. Minns att så var mitt ex, han tyckte de smakade bra och var enkla, och det stämmer ju. Själv handlar jag sällan, fast visst har jag en Karins lasagne i frysen, inte värt att laga själv när man äter ensam.
Jag kan se dig i den turkosa klänningen, wow,
Kram

Äventyret framtiden sa...

Man blir ju beroende av rörelse, så jag förstår att du fick din efterlängtade endorfinkick av träningspasset! Grattis! För min del börjar morgnarna med en roddtur på Kettlern men sen väntar frukost på terrassen innan stora dunket sätter igång på andra sidan gränden. Tack och lov så finns det en morgondag vad gäller det när dunkandet upphör och byggande upphör längre fram i tiden.
Turkos är också min favoritfärg men orange och vissa rödgula nyanser hör dit de också, för att nu inte tala om duvblå...hela färgspektrat gör sig hört nu så jag slutar och önskar dig en fin frukost på balkongen och en toppendag på det!
Kram

LillaSyster sa...

Så härligt att hörseln funkar för dig igen =) Måste ju vara hopplöst att inte höra. Friskis lockar inte nu när man kan vara ute i friska luften och röra på sig. Nötkakor är ju så gott =) Gjorde Budapestrulle nu i påsk fyllde den med hallon från frysen - friskt och gott. Du ha en riktigt bra onsdag och frukost i sängen varje dag låter lyxigt - men det är helt rätt med vardagslyx!

Ama de casa sa...

Så din man är släkt med Näcken? Det var intressant... ;-)

Snyggt flätad selfie igen!

femfemman sa...

Whist är kul! Länge sedan vi spelade. Gäller ju att hitta ytterligare två som vill spela.
Boken..och filmen... Den kommer jag ihåg.
Men frukost på sängen, det vill jag inte ha.
Kram

Znogge sa...

Så kul att du stannade kvar och fick köra ett härligt pass. Det ger energi åt både kropp och själ! Så skönt att hörseln fungerar så bra för dig.
Turkos är en väldigt fin färg och en färg som är så härlig just på sommaren.

Kram och god onsdag!

Klimakteriehäxan sa...

Bra gjort att gå på pass hos F&S.
Turkos är en av mina favoritfärger! När jag var singel åt jag ofta frukost i sängen, med morgontidning och radions nyheter som sällskap, men sedan jag blev gift är det köksbordet som gäller.
Ha det bra, tack för fin selfie!

Annika sa...

Åh vad kul att det gick så bra med passet.
OCH att hörseln verkar bli allt bättre. TACK och lov för hjälpmedel och vetenskapen!
Vet att du varit på koll idag.
Hoppas det gick bra.
Coolt att din man är släkt med Ernst Josephsson.
Kramar!

Anki sa...

Skönt att du är igång och kan träna igen - och framför allt skönt att implantatet fungerar som det är tänkt!
Abba-låtar är ju aldrig fel, även om jag aldrig varit något hängivet fan :)
Kram

Ditte sa...

Vilken bra dag och kväll det blev. Och himla tur att du stannade kvar och körde IW passet.
Jättekul att läsa dina svar och så bra du fick ihop det. Och jag níckar instämmande/igenkännande till flera även om de inte bokstavsmässigt passade. Näcken har jag sett och visst minns jag den också.
Nötkakorna har vi med båda och turkos som färg.
ABBA håller alltid.
Whist är kul!
Nu ska jag ta mig an ditt nästa inlägg.
Kram

Kina sa...

Blir frukosten serverad i sängen, eller?! Tycker det blir smulor i sängen så jag fördrar köksbordet.
Förmodar att din man var släkt med konstnären och inte med näcken.
ABBA är bra, nästan allt dom gjort sitter i huvudet, så när det spelas börjar man automatiskt nynna med.
Det är så skönt att höra att du mår toppen och att din hörsel är bättre! Tänk så viktigt det är med hörseln!
Har också läst boken och även sett filmen. Otroligt gripande!
Turkos är en färg som jag kan se dig i. Det vore snyggt!
Ha det gott!

En rosa fluga sa...

Kika in hos mig ,-)
Primrose ,-)