onsdag 27 april 2022

Onsdagsmix


 Idag var det dags att "fylla på" mina tatuerade ögonbryn, det var två år sedan sist. Här kan ni se före och efter bilden ( "före"bilden från i lördags). Jag cyklade till min trevliga hudterapeut i Sollentuna och tre timmar senare har jag fått färg både på ögonbrynen ( de blir mindre svarta om nån vecka) och passade på att färga de få ögonfransar jag också har. Perfekt var det också att jag tog med den lilla "clip-mikrofonen" som min hudterapeut tog på sig, så vi kunde prata hela tiden fast jag inte såg henne, makalöst bra! En mycket bra onsdag!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Jag har många gånger…
  2. ...varit på någon deltävling i Melodifestivalen, vi började åka runt 2006 i Sverige,  jag och min schlagerkompis, så vi har sett allt från Karlskrona i söder till Luleå i norr, såå roligt! ( Leksand, Örnsköldsvik, Karlskrona, Skellefteå, Sandviken, Luleå, Växjö, Karlstad, Linköping, Östersund, Halmstad, Göteborg, Malmö, Lidköping, Eskilstuna) 


8 kommentarer:

BP sa...

Snyggt:-) Å så kul att dina tekniska manicker underlättar för dig och andra att kunna prata med varandra utan att se varandras läppar. Fantastiskt!

Å om du vill ha "naturliga" längre ögonfransar så köp (Xlash
Eyelash Serum). Har tipsat om det serumet både på bloggen och till kompisar. Det funkar och folk lägger märke till förändringen, både hos mig och de som använder det. Efter fyra veckors daglig användning är fransarna både tajtare och betydligt längre än förr. Testa!

Snart dags för ESC. Å från och med nästa år kan ni åka på deltävlingarna även i Sverige igen - hoppas jag i alla fall.

znogge sa...

Så bra det blev! Måste säga att det har hållit imponerande länge.
Det är verkligen ett imponerande antal tävlingar ni har varit på. Själv har jag lyckats med två så jag ligger långt efter dig.

Kram och god kväll!

Äventyret framtiden sa...

Här får man bra tips, tack för dem! Det blev toppenfint och bra att du kan prata och höra utan att se medan "operation" tatuering av ögonbryn och så vidare pågår.

Kram

Ditte sa...

Vilket bra resultat! vill dock minnas att det var ganska smärtsamt förra gången du gjorde det. Men är det inte så ofta så går det ju lite lättare-
Så roligt att det fungerade bra med mikrofonen och att ni kunde prata. Fantastiskt.
Tänk, så många deltävlingar ni varit på och så roligt ni haft. Ohc många ESC har ni ju också besökt under årens lopp. Härliga minnen
Varm kram

Petra sa...

Tror min kommentar försvann i farten 😅så fina bryn du gjort ser verkligen naturliga ut.Gjorde mina bryn för ca fyra år sedan och har bara fyllt på en gång så det är dags att hitta ngn bra att gå till. oj så många melodifestivaler du varit i väg på jag har bara lyckats med två än så länge 😍kram

Ama de casa sa...

Snyggt blev det! Och vad bra att dina hjälpmedel för att höra funkar så bra :-)

Åke sa...

Nu tycker jag du gjorde dig bättre innan ;) Men jag är ju man och kanske inte förstår sig på detta :) Du/ni har en imponerad lista på Melodifestivaler.

https://rendahlispanien.wordpress.com/ sa...

Så bra det blev! Och jättebra att ni kunde använda grejerna så ni kunde kommunicera. Kram