onsdag 20 april 2022

Intensiv onsdag

Så var det dags igen, att i arla morgonstund träffa min hörselpedagog på Rosenlunds sjukhus. Bl.a testade hon min hörsel med att säga olika ord och korta meningar, och då fick jag inte se henne och fick ta av mig hörapparaten , så bara ci-örat var "inkopplat". Först ord med många vokaler, sedan ord med många konsonanter, de var enklare. Men överlag har jag en bra "utveckling" med mitt ci-öra, så det känns toppen!
På eftermiddagen var det dags att hämta mitt nya tjänstekort, och i KS-parken blommade scillorna så fint.
Cyklade vidare till NKS och invigningen av den nya BB avdelningen, där jag kommer att jobba på sen. ( det har varit öppet sen i januari..invigning idag ?) Det klipptes band och bjöds på snittar och pommac.

Det var ett bra tillfälle för mej att "visa upp mej" för chefer och personal efter min operation, och så trevligt att få träffa lite kollegor! De blev också glada att höra att det går bra för mej och min hörsel.
Allt detta tar dock på krafterna, så det blev en powernap när jag kom hem!

Orsakullan undrar idag : 
  1. Polkagrisens dag, har du besökt polkagrisarnas Gränna?
  2. Jajajmen, men det var inte igår!


 

5 kommentarer:

femfemman sa...

Alltid trevligt att träffa gamla kollegor. Dem har man ofta så mycket gemensamt med.
Härligt att det funkar bra med "nya"hörseln!
Polkagrisar? Naturligtvis har vi varit i Gränna.. Ligger ca 10 mil nordost... och både sett tillverkning och köpt polkagrisar.
Många dock ej uppätna... är inte så förtjust i smaken och kladdet... ändå kan man inte låta bli att köpa.
Tokigt!
Ha det fint i vackra våren! Kram

BP sa...

Underbart att läsa om dina framsteg med ci-implantatet. Fantastiskt:-) Är så glad för din del.
Mycket smart att hälsa på dina gamla och nya kollegor på den nya BB avdelningen. När ska du börja jobba igen?

znogge sa...

Vilken bra dag det blev och så skönt att det går framåt igen. Undrar som BP, när ska du börja jobba igen? Trevligt att hälsa på på den nya avdelningen.

Kram och god kväll!

Äventyret framtiden sa...

Det bästa är att implantatet fungerar så bra! Grattis!
En fin dag har du haft, fortsätt så även de andra dagarna som kommer!
Gränna, javisst har jag varit till Gränna, men jag gillar inte polkagrisar. Lite väl söta i mitt tycke.

Sov gott och kram!

Ditte sa...

En intensiv dag blev det. Men också energigivande kan jag tänka mig. Förstår att du var trött när du kom hem efter dagens aktiviteter. Roligt att det går så fint framåt med dina Ci- implantat. Och inte minst att hörselpedagogen bekräftar det.
Roligt med nytt tjänstekort på KS och besöket med invigningen på den nya BB avdelningen. Och förstås att få ett ansikte på dem du ska jobba med.
Önskar dig en fin torsdag.
kram