tisdag 26 april 2022

Sista selfien nr 17


 Tisdag igen, och jag gillade Jannes IW distans pass förra tisdagen, så jag cyklade dit ikväll igen, jättekul och svettigt! Väntade väldigt länge på min man som lovade att plocka upp mej på Stinsen efter jobbet på Arlanda ikväll, men det glömde han bort, så han hann åka hem innan han kom på att frun satt och väntade på honom vid Stinsen! Jag hade kunnat cykla hem en dryg mil, men valde att vänta in min man i alla fall :-)

Klimakteriehäxan väljer att göra den sista selfien (nr 17) denna vecka, vi bloggare tackar för den roliga ,men kluriga flätan där den sista bokstaven ska få börja i svaret på nästa fråga!

1. Före jobbet: GymnasiestudieR.

2. Efter examen: Rakt in i arbetE ( sen studier, arbete och studier igen!)

3. Före badsäsongen: Elfenbensvita beN

4. Efter påsk: Nyttigare intaG

5. Före resa: Genomgång av packninG

6. Efter resa: Glada nya minneN

7. Före fest: NagellacK

8. Efter fest: Kanske "ont i håreT"

9. Före insomnandet: TandborstninG

10. Efter tv-kväll: GodnatT

11. Före val av film: Tittar  (precis som Klimakteriehäxan) på IMdB (Internet Movie Data base för att kolla omdömen om filmen.)

12. Efter SELFIES:

 Beundrar Ainas (klimakteriehäxan) jobb att hitta på dessa 17 selfies, tusen tack för att du orkade! Synd att det nu är slut!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Jag har aldrig…
  2. ...sett midnattsolen, en liten dröm jag har!

8 kommentarer:

BP sa...

Ska väl inte skratta åt att din man glömde plocka upp dig vid F&S på Stinsen. Så det kan gå när den ena jobba och den andra är "ledig";-
Just ja, vita ben och allmänt blekfisigt inför sommaren. Det känner jag igen. Men det kan man göra nåt åt som pensionär om man har en balkong som vetter mot söder;-)
IMdB har jag sett ofta när jag googlat. Nu förstår jag vad tjänsten är till för - oooops. Film är ju inte en av mina starka sidor.
Visst är det synt att Klimakteriehäxan gav upp efter 17 omgångar. Selfie blev ju en omedelbar succé. Kommer sakna hennes 12 frågor...

Znogge sa...

Lite snopet att din make glömde att hämta dig men du satt ju inte i sjön ;-)
Snygg avslutning från dig i dag. Imponerande både med alla frågor och alla svar. 17 gånger är många så jag kan förstå om Klimakteriehäxan behöver en paus.
Ja, nog är benen vita nu...

Kram och god onsdag!

Äventyret framtiden sa...

Så mänskligt så att glömma men ....hahaha..
Tack för din Selfie, Susjos!
Nu blir det annat på tisdagarna härefter kan jag tänka mig.

ha det gott-kram!

Kina sa...

Ojojoj, hur ska det bli när mannen din blir äldre, om han glömmer bort dig redan nu! 😉 Det där med att varva arbete med studier har varit min melodi också. Har känts nödvändigt för att orka med ett helt arbetsliv. Numera avstår jag arbetet, men försöker mig på lite studier då och då, men enbart för att jag tycker det är kul.
På tal om instängda vinterben, så skulle jag nog kalla mina för grådaskiga!
Att resa är kul både före, under och efter! Nu för tiden händer det sällan att man får ont i håret efter en festkväll. Går det för lugnt till? 🙄 Tack för ditt svar ang redasin förresten! Ha det så bra!

Ama de casa sa...

Ooops! Inte kul att bli bortglömd på det där viset... Det måste han ju kompensera dig för på nåt trevligt vis :-)

För mig blir det ofta godnatt under själva tv-kvällen. TVn kan vara det bästa sömnpiller som finns ;-)

Snyggt flätad slut-selfie!

Geddfish ♥ sa...

Oj, så det kan bli! Glömma frun??
Jag har faktiskt sett midnattssolen på Dundret för några år sedan, helt fantastiskt. Däremot önskar jag se norrsken!!

Fin fläta och tydligen var det allvar med sista selfien, vilket väl inte jag riktigt uppfattade.
Kram!

Ditte sa...

Kul att du satsade på detta IW pass och blev så nöjd. Företår att det piggar upp att vara igång igen.
Ja, så det kan bli. Maken som glömde att hämta frun. Men skönt att du väntade och inte tog dig hem per cykel.
Vilken bra selfie du fick till. Nickade igenkännande till flera svar.Tyckte det var svårt den här gången att gå i mål. Men det gick.
Aina har verkligen hållt oss i gång och roligt har det varit att klura för egen del men också att läsa andra deltagares svar.
Mycket jobb har Aina verkligen lagt ner på detta . Stort tack även från mig.
Ha det gott!
kram

Paula Merio sa...

Haha, elfenbensvita ben, det har jag 12 månader om året! Använder varken shorts eller capribyxor, livrädd för fästingar och går ju varje dag i skogen. Så avancerat av er att kolla en data base innan ni kollar på film. Visste inte ens om att sidan fanns...vilket bevisar hur sällan jag ser på film!
Det här gick ju galant, nästa veckas frågor finns redan hos Primrose!
Kram