tisdag 5 april 2022

Selfie nr 14


 Så var det dags för första frisörbesöket efter att jag fått mitt ci-implantat. Tur nog så känner jag ju min frissa väldigt väl, hon har fixat mitt hår i över 30 år. Lite orolig var jag hur det skulle kännas över implantatet (som ju känns som en större knöl på huvudet) när hon drog ut håret som skulle slingas, men det märkte jag inte ens! Det blev lite varmt bara när jag satt med torkhuven över slingorna då de skulle bli färdiga lite snabbare, så då fick Lotta ändra lite. Sen blir jag ju nästan helt döv när jag tar bort mina hörhjälpmedel, då är det också skönt att man känner sin frissa!

Dags för Klimakteriehäxans selfie igen, där sista bokstaven i varje svar går vidare och ska börjas med i nästa svar!

1. Så bor jag:  Bostadsrättslägenhet

2. Vill se: Teater  , svarar som Klimakteriehäxan här. Har ju inte varit så ofta på teater pga min hörselnedsättning, trots att jag såklart använt t-slinga när det funnits och ibland även textad teater-det är bäst! Nu kan jag kanske se lite mer teater igen med mitt ci och med hjälp av t-slinga. Musikaler har varit lättare att gå på.

3. Hoppas på:  Resor, mera resor nu när vi kan resa igen...

4. Där har jag faktiskt varit: Rialtobron, Ponte di Rialto i Venedig!


5. Kärlek jag aldrig glömmer: New York, vilken stad, blev förälskad redan första gången jag var där, nåja hade just träffat min blivande man också, det hjälpte nog till att jag blev kär även i New York!

Sista gången vi var i New York, våren 2018...Rockefeller Center.

6. Något hårt: Kristall

7. God smak: Louboutain, en lyxdesigner känd för sin röda sula på skorna, äger tyvärr inga sådana!



8. Exotisk maträtt: Nasi Goreng , en indonesisk risrätt.


9. Hobby: Gympa (Jympa) på Friskis&Svettis!

10. Doft : Aqua di Gio, en god herrdoft från Armani, vet att jag köpt den till grabbarna!



11. Kan inte leva utan: Ofantligt med solljus!

12. Uppskattar hemma: Lugn och ro...

Orsakullan undrar idag i sin bloggutmaning: 

  1. En dokumentär jag vill tipsa om…
  2. ...kommer på dokumentären om Husby :" Älskade Husby", där min fd. kollega Soledad är med . Dokumentären är i två delar och väldigt sevärd!
  3. I en ny dokumentärfilm skildras Husby genom fem personer som växte upp där under 1980 och 1990 talet. Soledad Alarcón, Bahar Vaziri och Josselin Freytes är tre av dem som var med under tiden då hiphop och slagsmål mot nazister var det som förenade ungdomar från orten.


  4. Kanske finns den kvar på svtplay?

15 kommentarer:

znogge sa...

Det här löste du bra! Själv har jag aldrig varit i New York men skulle gärna åka dit vid tillfälle. I sommar blir det i alla fall inte för Husse är passlös :D I Venedig har jag också varit och det är en fin stad tycker jag.

Kram och god kväll!

Ditte sa...

Roligt att läsa dina svar. Känner igen mig i flera av dem.
Lika snygg som vanligt ! Och härligt med en frissa som du verkligen känner. Intressant nu med implantaten och frissan men det löste ni ju jättebra.
N.Y är jag också förtjust i och bodde här ett år, 1979-79 tillsammans med döttrarnas pappa och därefter blev det många resor hit även efter döttrarnas ankomst.
Skorna med den röda sulan har jag ett par av. Men för mig är de numer "sittskor". Men så läckra.
Och Venedig med Rialtobron! Fina minnen dyker upp där också.
Även lugn och ro hemma gillas.
Tack för tipset om "Ålskade Husby". Har inte sett den.
Varm kram från kylan i Torrevieja. Hoppas på varmare och regnfritt i morgon.

Geddfish ♥ sa...

Jag kan inte heller åka till New York, fast än jag ville, för jag har inget pass. Men jag har internationellt ID och det räcker i Europa.

Men jag har varit i Chicago och det går inte av för hackor!

Finfin fläta!
Kram!

Gunnel sa...

Här bar det många svar som jag gick igång på. Jag som älskar skor skulle gärna vilja ha ett par från Louboutin, men jag gissar att det närmaste jag kommer är nog om jag målar sulan på ett par av mina skor här hemma. New York är en underbar stad. Den kan man besöka i det oändliga.

femfemman sa...

En enda gång i New York har jsg varit. Blev inte så förälskad. Min city-kärlek står till London. Där har vi varit många gånger.Hoppas kunna återvända dit igen.
Solljus uppskattas, även om det är helt ok att variera med livgivande nederbörd.
Hu, vilka skor! Men sådana klackar är ju inget för mig.
Musikal! Love it! Teater, like it very much!
Ha det fint! Kram

Kina sa...

Teater kan både lyfta och sänka mig, beroende på vad det är som spelas, men också beroende på hur jag mår. Men i dagsläget när man varit så instängd så vill man se allt, spelar ingen roll vad! 😄 Resa vill jag också, men det är inte riktigt läge ännu för mig.
Dokumentären om Husby var jätteintressant att se. Och den bästa behållningen var att se att det hade gått bra för de flesta av ungdomarna. Ha det gott!

BP sa...

Börjar bakifrån: Dokumentären om Husby minns jag så väl. Kollade den på grund att du gjorde "reklam" för den. En av de bästa dokumentärer jag sett.
Sedan skrattade jag gott åt Armani parfymen som jag fick googla, eftersom jag inte kom på en doft på "A". Å du har köpt parfymen till dina grabbar - ja, då måste den ju vara bra:-)
Nasi Goreng är det fler som tycker att det är en exotisk rätt. Det kanske den är nu i alla fall, för den var väl inne mest på 1980- och 1990-talet som "dagens rätt". Gillade aldrig rätten. Den innehöll alldeles för många ingredienser vars smaker inte gick ihop - tyckte jag då.

BP sa...

Me again: Glömde ju berömma din fina frisyr! Så himla snyggt! Å att ha en frisör som känner en och ens hår är guld värt. Har gått hos "min" Leo i sju år nu. Hoppas att han inte slutar på den salongen.

Ama de casa sa...

Snygg selfie - särskilt den allra första bilden, då himla snygg du blev i håret! Skönt att det gick bra hos frissan med implantatet.

Resa... Jag längtar också efter att resa. Har inte ens lämnat Torrevieja på ett bra tag då det spanska vädret inte direkt har lockat till resor. Vi har inte ens lämnat lägenheten på två dagar...

Kram

Vilt og vakkert sa...

Heisann, Rialtobroen, ja der har jeg også gått i min pure ungdom, var innom under Interrail.NY er virkelig en fantastisk by. Ønsker deg alle gode opplevelser både på teater og konserter framover. Ha fine dager ;:OD)
Og reise skal vi absolutt etter hvert...

Klimakteriehäxan sa...

Oj så överens vi är om så mycket! Visst måste man älska New York - även om jag inte skulle vilja tillbringa hela livet där. Hoppas dina hjälpmedel nu kommer att funka utan gnissel. Tack för en fin selfie, ännu en gång!

Paula Merio sa...

Visst känner jag dig till en del efter våra gemensamma bloggkompis-år! Vet du mina svärföräldrar bodde i Husby, de valde efter att ha sålt sitt hus i Vällingby att köpa en sprillans bostadsrätt där, vilket mörker! Vi besökte dem ofta från 90-talet fram till dess de gick bort för tiotalet år sedan och det var förfärligt. Jag vågade knappt gå ut med hunden när vi var där och Husby centrum vågade jag mig inte in på. Och bättre har det inte blivit!
Nu till trevligare ämnen:Du blev så fin i håret, bra att det funkade med slingningen också. Jag har också stått på Rialtobron, med min dotter, för väldigt länge sen, 30-talet år sedan, ooops. Hon blev sjuk direkt på vår resa och fick tillbringa två dygn på lokalt sjukhus där ingen av oss kunde göra oss förstådda. Engelska: not! Bara italienska, o när dottern behövde kräkas fick hon en handduk!
Däremot delar jag inte din kärlek till New York, jag var i det närmast livrädd när jag var där,tyckte så många raglade omkring påverkade på gatorna, obs det var också hundra år sen, 1981. Även jag var nykär då.Någon längtan tillbaka har jag inte, har nog tappat storstadsgenen..
Att du är en soldyrkare det känner jag till och jag hoppas du snart får njuta av både sol och värme!/Kram

Annika sa...

Vad snygg du blev i håret!
Visst är det bra att känna sin frisör, det gör jag med. Det underlättar stort.
Ja NYC ja, du får komma tillbaka snart.
Vill också åka dit snart. Fast jag bor så nära NYC var det länge sen jag var där. Pandemin spelar in där också såklart.
Må alla hjälpmedel funka nu för dig.
Kramar!

LillaSyster sa...

Skönt när man känner frissan väl och så fin du blev! Lyxiga skor =) Ha en fortsatt bra vecka!

Hanneles bokparadis sa...

Venedig har jag funderat på ibland