söndag 3 april 2022

Skyltsöndag

Idag tog jag bussen till Danderyds sjukhus för att hälsa på syster där. Hon har lite akut fått en pacemaker , men mår efter omständigheterna ändå skapligt, rent fysiskt.

På min promenad igår hittade jag en liten eld och reklam för Royal Park hotel som jag hörde musik ifrån på håll. Det är ju BP:s skyltsöndag idag!

Men som vanligt kommer här roliga skyltar från nätet, publicerar de som jag själv skrattade åt!
Ja snacka om stor "speed bump"!
Okey, ligger nåt i det, haha!
Haha!!
Just det!


Orsakullan undrar idag : 

  1. Idag är början på allt. Berätta om en början.
  2. Ja, vad passar bättre än att visa mitt första inlägg på denna blogg som jag gjorde den 23 maj 2008! Inlägget syns här! Första fotot som fick vara med var på vår kära katt Maja. Många inlägg har det blivit efter det...


 

10 kommentarer:

Ditte sa...

Oj, hoppas det går bra för din syster och så fint att du kunde besöka henne.
Royal Park har jag också bara passerat men aldrig tittat in.
Dina nätskyltar är riktigt roliga och du är ju en fena på att hitta dem.
Skrattade gott åt dem allihop.
Vad roligt med ditt första blogginlägg och Maja som var med. En fin början på bloggandet som består.
Önskar dig en skön söndag.
Kram

znogge sa...

Vilken otur för din syster men det verkar ha hanterats snabbt vilket är skönt. Så bra att du kunde hälsa på henne för visst piggar ett besök upp när man är på sjukhuset. Tur att man får ta emot besök numera för annars blir det väldigt tufft.

Vilken fin bild på Maja <3

Kram och god söndagskväll!

Guldkryckan sa...

Fint att det verkar gå bra för din syster, hoppas det fortsätter så.
Åh Maja, fin katt var det verkligen.

Vi har bloggat många år nu, tror vi fortsätter ett tag till va? ;)

Ha en fin kväll.

Åke sa...

Hoppas det går bra för din syster, grannen min har det gått bra för, vi var ute på en skogspromenad igår. Bjöd med han idag också men han måste packa för han ska fara till Vemdalen imorgon med barn och barnbarn. Texta tydligt Ha ha! Nu är kusin på Gran Canaria igen... Kul för han ja ;)

BP sa...

Då började du blogga tre månader efter mig;-) Å Maja minns jag såväl. Hon fick ju vara med här på bloggen många år...
Inte roligt med en pacemaker, dessutom akut. Tack och lov att allt gick bra, men att hoppas att systern får sig en psykisk tankeställare verkar vara utopi. Eller tolkar jag din text fel...

Sedan har du som vanligt samlat ihop en perfekt skyltmix som definitivt fick mig att skratta. Vi har nog ungefär samma humor tror jag:-)

Den med långtradaren, dammsugarna och "Muddy when wet" är mina favon:-)

Så kul att du skyltar varje söndag:-) Tusen tack för det och länken:-)

femfemman sa...

Du började blogga ungefär nio månader före mig. Många inlägg, har det blivit. Ditt görsta inlägg var ju riktigt proffsigt. Mitt var väldigt kort...för vad skulle jag skriva om...Men jag fortsatte ... och det är jag glad för.
Krya på syster din! Kram

Åke sa...

Undra om jag kan länka denna länk. Sutter på huset där kusin har lägenhet.
Mulet idag.

https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/espana/canarias/las-palmas-gran-canaria/patalavaca.html

Paula Merio sa...

Nämen oj, hoppas syster mår bättre! Jag blir ändå glad att sjukvården verkar fungera trots allt man läser i medierna...man kan gärna få uppfattningen att blir man sjuk kan man bara glömma att få hjälp...
Så många roliga skyltar! Den med långtradaren är ju så 100%! Och dammsugaraffären är också klockren! När vi var i USA stod det Slippery when wet, det tyckte vi var kul och lite oanständigt.,..
Vilken fin Maja du visar upp, så häftiga smala gröna ögon, underbart vackra.
Kram

Anki sa...

Hoppas din syster mår så bra hon kan och kryar på sig!
Snyggt skyltat ... du är en mästare på att hitta roliga skyltar på nätet!
Fina Maja! Minns henne väl!
Ha en bra start på denna nya vecka!
Kram

Ama de casa sa...

Ojdå... Hoppas att din syster fortfarande mår bra efter ingreppet. Det är ju trots allt en himla tur att det finns sån hjälp att få!

Dina skyltar från nätet är alltid lika roliga :-)

Då började du blogga ett knappt år innan jag drog igång i april 2009. Tänk vad åren har gått fort!

Ha en fin start på veckan
Kram