torsdag 21 april 2022

Torsdagsfasta

Idag kör jag en juica-dag, behövs efter alla utsvävningar som det har blivit på sistone!
Underbart väder idag också, så det blev en längre promenad vid Brunnsviken, ser att svanarna är på gång att bygga bo på sin vanliga plats.
..och det börjar bli grönt i vår natur, hurra!
Blå himmel och blått vatten...
Så fick jag äntligen se vitsippor i år!
Ekotemplet i Hagaparken...
Mera vårblommor...
Idag var det fullt med fikasugna människor vid Koppartälten. 

Orsakullan undrar idag: 

  1. Då höll jag på att missa…
  2. ...min läkartid på Rosenlunds sjukhus här i mars, då pendeltågen stod stilla på perrongen i Solna. Tur nog så gick jag av tåget ganska snabbt och kunde ta en Bolt-taxi till Rosenlund, och ja, nu har jag fått tillbaka taxipengarna från SL!

 

10 kommentarer:

femfemman sa...

Underbart väder! Sicka bilder...så fina. Bra när SL sköter sig.
Finn det en dagsfasta att köpa. Skulle kunna tänka mig det då och då.... men de där veckolånga fastorna som man höll på med förr, de fixar jag nog inte...
Ha det gott! Kram // Anna-Lena

znogge sa...

Ja vilket härligt väder det har varit i dag. Skulle tro att det varit den varmaste dagen här. Så fina bilder från din promenad och nog anar man att våren gör framsteg.
Bara flytande föda har jag svårt för men jag hoppas att din torsdagsfasta gick bra.

Kram och god torsdagskväll!

Paula sa...

Jäklars vad grönt det är i huvudstaden! Jag jublade idag åt några ynka grässtrån som försökte ta sig igenom vintergruset längs vägen...
Vilken vacker samling, hade tippat på hudvård om jag inte läst vad du pysslar med. Mandel, vanilj, dadel och kanel, kan man dricka det?? uppenbarligen! Förmodligen skiljer sig inte priset på den här fastedagen nämnvärt jämfört med er restaurangmiddag härom sistens! Jag har väldigt stora tuggbehov o skulle ha svårt att bara dricka ett dygn...men ack så nyttigt det vore.
Kramen

Geddfish ♥ sa...

Härliga bilder, ja visst är det vår!
Solen måste vara väldigt stark nu för jag brukar inte bränna mig som jag gjorde nyss. Det konstiga är att min rödsveda kommer först på kvällarna och lite febergräns. Har du det så också?

Kram!

Hannas krypin sa...

Fantastiskt ju att det börjar bli grönt och vackert ute. Det gör mig så glad!

Äventyret framtiden sa...

Kloka du som tar en fastedag! Så borde jag göra också, för man mår så sjuttsingens bra av att göra de.
Tack för vårliga fröjder av olika slag!
Kram!

BP sa...

Ljuvliga bilder från Hagaparken! Konstigt nog är det inte alls grönt på vår innergård än, men väl körsbärsträdet har blivit "ljusrosa".

Har en kompis som kör Bolt-taxi ibland. De och Uber får ju ofta kritik för usla arbetsvillkor. Kompisen tycker dock att det är "lätt förtjänta pengar hos Bolt.

Ditte sa...

Vilket skönt vårväder och perfekt att ta en tur till Hagaparken. Härlig grönska och vackra vårblommor. Kan nu längta lite efter den svenska våren-
Jättefina bilder som piggar upp.
(Minns när vi satt här vi koppartälten . Tycker inte alls det var så länge sen.
Kram

Annika sa...

Brukar nyttja Uber och Lyft.
Bra att de finns, jag säger bara det.

OCH vad härligt att gå runt Brunnsviken!
Älskade vitsippor!!
Skir grönska hos dig nu, så fint!!
Kramar och trevlig helg!

Ama de casa sa...

Härliga vårbilder!
Juicen näst längst ut till höger ser otäck ut... ;-)

Snyggt kompenserat av SL!

Ha ännu en finfin dag!
Kram