tisdag 12 april 2022

Mera Grand Hotel och Selfie nr 15


Vilka dagar vi har haft! Igår på vår promenad gick vi också till Kungsträdgården och såg att körsbärsblommorna är på gång!
På vårt våningsplan på Grand Hotel såg det ut så här...

Tjusigt va?!
Susjos i badet!
Kvällsbild från vårt hotellrum...
Hotellentrén....

En ljuvlig morgon att vakna upp till..utsikten från vårt hotellrum var ljuvlig!
Stockholm i mitt hjärta!
Hotellfrukosten var såklart mycket god...


..och i hissen var det speglar i taket. Underbart är dock kort, och i dag var det dags att checka ut från denna lyx, men vilket dygn vi har haft! Tusen tack familjen för denna present!



Klimakteriehäxan kör vidare med sin selfie  nr 15 i ordningen med 12 frågor där svarens sista bokstav skall starta i svaret på nästa fråga, lite klurigt är det, men roligt!

1. Min utsikt hemifrån: HuS, ja inte världens bästa utsikt alltså, tittar man över balkongen kan man se Mall of Scandinavia och Friends Arena. 


2. Älskad LP: "Super TroupeR" med ABBA, eller någon annan Lp med dem, den sista The Visitors gillade jag mycket, och Arrival...


3. Husmanskost: RadhusbifF....dvs blodpudding, gott med lingonsylt och kanske bacon!

4. Stilikon : FondA, med förnamnet Jane, behöver väl ingen närmare presentation..

5. Tidigt eller sent: Alltid senT. Är en nattuggla, därför jag gillar att jobba natt?!

6. Smycke: Tycker om Efva AttlinGs smycken .

7. Favoritgodis: "Gott och blandaT " från Malaco.

8. Aldrig på min tallrik: Tartlette med mörk chokladfyllninG. Nej, chokladdesserter är inte min grej.

9. Där har jag faktiskt varit: GrythyttaN

10. Konstnär: Nils DardeL, mest känd för sin målning "Den döende dandyn.


11. Hörvärt: LegimuS, min nya hjälp för rehabilitering av mitt robotöra. Ljudböcker där jag kan följa med i texten, suveränt bra!

12. Efterrätt: Semla, får man väl säga är en typ av efterrätt, och många sådana har jag ätit i vinter, tack vare ( eller på grund av) min man!

Orsakullan undrade igår : 
  1. Jag kan detta utan och innan: 
  2. - är ju ganska bra på mitt jobb som barnmorska...(fast nu var det ett tag sen jag var på jobbet, men till sommaren så....)
  3. Idag är Orsakullans fråga: 
  4. Inte för att skryta men…
  5. -jag har världens bästa familj som ger mej så fina presenter....är ju fortfarande lyrisk över dygnet på Grand Hotel!


























 

14 kommentarer:

BP sa...

Ja, den presenten var ju helt perfekt till dig. Så jag skrattade när jag såg dig i badkaret - lyx för en som bara har dusch;-) Som tur är kan jag njuta av skumbad varje dag om jag vill;-)
Skrattade också över ditt svar på fråga 5 - Alltid sent. Exakt så svarade jag också. Är man nattuggla, så är man:-)
Choklad är inte heller min grej, så det har vi också gemensamt.

Geddfish ♥ sa...

Vilken underbar fläta och vilken underbar present som du nu fick avnjuta!
Jag har aldrig varit nattuggla skulle aldrig ha pallatt nattarbete. Men tur det finns såna människor!
Stor kram!

femfemman sa...

Fantastisk present!
Gillar blodpudding... men det gör inte maken. Så är jag ensam hemma tn dag...Vilket är ovanligt... Så blir det den rätten.
Nattuggla är det minsta jag är. Ej heller uppe med tuppen. På dagen har jag oftast en sjujäkla energi!
Legimus, det används för vissa elever i skolan också. Bra möjlighet att lyssna och läsa, för dem som har svårt tör det förstnämnda.
Bada badkar... nä, det är inte min grej! Havsbad är tilltalande! Ha det gott! Kram

znogge sa...

Vilka härliga bilder från vistelsen på Grand! Det var ingen dålig present det där. "Radhusbiff" väljer jag att avstå. Inget för mig.

Kram och god kväll!

Ditte sa...

Vilket dygn ni hade på Grand Hotell! Väldigt lyckat! Är så glad för din del. Skulle gärna uppleva detta. Och så sant, "Stockholm i mitt hjärta" också. Väldigt mycket.
Tack för att du delar med dig av upplevelsen.
Det en del i din selfie som kunnat passa hos mig också; ABBA; Jane Fonda, Efva Attling, Grythyttan och Nils Dardel.
Fint med din Ligimus som så bra kan hjälpa dig.
Och visst har du en fantastisk familj. Absolut.
Varm kram

Äventyret framtiden sa...

Underbart är kort som det heter men så underbart ni hade det!
Stockholm finns i mitt hjärta också. Det är något speciellt med den staden.
Så bra selfie du fick till!
Bara fortsätt ha det bra!
Kram

Ama de casa sa...

Snacka om lyx och flärd! Helt underbart ställe och så bra ni hade det - den perfekta presenten :-)

Jag älskar svensk husmanskost, men inte just blodpudding. Har inte ätit det på år och dar. En liten bit blodkorv är vanligt på tapas här och det är gott. Mer lagom, liksom.

Choklad hör till mina absoluta favoriter, men den får inte vara för mörk.

Förstår att du är lyrisk över er vistelse på Grand Hotel!
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Häftigt att "bo" på Grand och njuta på bästa sätt!
Där fick du nog ingen radhusbiff (som jag avskyr). Men apropå den underbara Jane Fonda - du missar väl inte "Grace and Frankie" på Netflix!? Så underhållande! Kul att kolla din selfie!

Annika sa...

Ja, så helt underbart med Grand!
Vilken härlig vistelse ni fick där. Förstår att du är mkt glad över den presenten!
ABBA ja, de betydde allt för mig när jag var liten. Lyssnade sönder skivorna och det var ed andakt man gick hem med en ny LP:
Älskar de än idag.
Jane Fonda gillar jag också, har alltid gjort. Hon är cool och vågar gå sin egen väg. BRA skådis också. SNYGG som fasiken dessutom, hihi.
Blodpudding däremot, NOPE!!
Kramar!

Guldkryckan sa...

Med risk för upprepning av min tidigare kommentar, en sådan 60-års present vill jag ha, jag kräver det...nästan. ;)

Alla borde få ett sådant dygn när man fyller jämt, absolut.

Ha nu en underbar afton. :)

petra sa...

Jag älskar Grand hotell så fantastiskt och bra hotell verkligen , nu vill jag dit igen:) Deras spa är ju helt underbart oxå,perfekt present,kram

LillaSyster sa...

Radhusbiff, det var en ny benämning på blodpudding =)
Blommande körsbärsträd det är ju helt magiskt och skumbadet ser så skönt ut denna grå och regniga morgon. Ha en bra skärtorsdag ��

Kina sa...

Vilket härligt dygn på hotell ni haft! Suveränt!
Man väljer boende efter lägenheten och inte utsikten. Jag tittar också in hos grannarna, men på lägre höjd!
Och du är ytterligare en av oss nattuglor! Att jobba Kväll/natt passade mig också förträffligt, när det begav sig.
Äntligen en som gillar blodpudding, men det måste vara lingonsylt och bacon till + hårt bröd och ett glas mjölk.
ABBA är onekligen en av de bästa grupperna, inte bara här i Sverige.
Ha det gott!

Paula Merio sa...

Radhusbiffen hade jag aldrig varit med om innan jag flyttade till Sverige.Och den växer fortfarande i munnen...i Finland köpte man en blodplättssmet (som typ mospulver) blandade med vatten och stekte underbart frasiga blodplättar, så mycket godare! Efva Attlings smycken är underbara! och självklart är jag också en nattuggla, fast jag har aldrig jobbat natt, men när vi hade värdshus och stängde klockan ett så var det nästan morgon innan vi var klara för sängen...
Kramen