lördag 9 april 2022

Lördagsmix

Idag hade vi storrensning bland våra kläder, hur mycket samlar man på sig?? 
 

Min man ville absolut ut på "krogen " och äta middag idag, jag sa inte nej, men orkade inte äta upp den stora toast skagen som jag tog in!
Provade min nya clip-mikrofon på min man som ni ser lite suddigt på Restaurang Drama, den funkade superbra. Vi sa till om att de skulle dra ner musiken som de spelade för högt, och det gjorde de, men tyvärr var det alldeles för hög musik ändå tyckte jag, men skönt att höra min man i alla fall utan att böja sig fram som jag annars måste göra för att höra vad han säger.

Orsakullan undrar idag : 
  1. Senaste gången jag besökte…
  2. ...mitt älskade dalarna var förra sommaren då vi åkte till Tällberg och såg lite av dess omgivningar , här är ett inlägg. Hoppas att även i sommar hinna med ett besök i dalarna!


8 kommentarer:

Ditte sa...

Vilket bra förslag att gå ut och äta. Men jag kan förstå att du inte riktigt orkade med din stora toast Skagen.
Fint att testa den nya clip-mikrofonen och att den fungerade så att du kunde höra maken. Men kan tänka mig att bakgrundsmusiken är störande.
Och Tällberg! Så fint! Skulle också vilja dit i sommar.
Varm kram

BP sa...

Det var en rejäl rensning. Gissar att Myrorna eller "Ukraina-hjälpen" kommer bli mycket tacksam. För ni har ju suveränt fina kläder:-)
Tacka din man för att han vill äta ute!!! Hoppas du bad om en doggy bag för "resterna" av toast Skagen. Den var ju gigantisk!
Helt underbart att höra (i dubbel bemärkelse) om dina framgångar med ditt hörselimplantat.
Tror jag har sagt det förut, men även vi som inte är hörselskadade störs rejält av "väl tilltagen" musik. På ett disco är det en annan sak, men på en restaurang är det bara fruktansvärt störande.

femfemman sa...

Skulle behöva ta rn omgång igen. Och verkligen sortera bort rn del. Svårt att skiljas från en del plagg...ja, alldeles för många.
Dalarna har vackra platser! Liksom så många andra ställen i vårt långa land! Kram!

Ama de casa sa...

Oj! Om jag rensade ut sådär mycket kläder skulle jag få gå naken sen... ;-)

Jösses vilken bautaskagenmacka! Den såg supergod ut - du tog väl med dig en doggybag hem?

Härligt att din hörsel blir bättre och bättre och att hjälpmedlen funkar så bra :-)

Ha en skön söndag!
Kram

Äventyret framtiden sa...

Ja, hur mycket samlar man på sig egentligen? En bra fråga! :)
Tur att det finns insamlingar av olika slag dit man kan föra det man inte behöver själv. När vi flyttade från Åland blev det en stor lastbil full av grejer, kläder, möbler och liknande som drog iväg till Lettland, förutom allt vi sålde på loppis och i övrigt,gav bort osv osv. Man borde flytta lite oftare konstaterade vi men nu redan ser vi hur vi börjar få vissa behov av att fylla våra hyllor här på nya stället. Hamstrar på två ben, sådana finns det gott om i världen.
Jag förstår mycket väl att du inte kunde klämma in den toasten, så stor.
Ja, även för den som har hörseln i bättre behåll än du och t.ex min Uffe, så är ljudet på restauranger för högt. Man hör inte sig själv alla gånger ens. Förstår inte volymen, musiken kan inte njutas när det är för högt ljud på.
Och att prata med sina bordsgrannar kan man glömma. Särskilt njutbart är det tyvärr inte.

Guldkryckan sa...

En sådan där hade en av eleverna på gymnasiet när vi var där på "praktik", bra grej helt klart.

Jo, man samlar ju på sig en del, kan med nöd och näppe öppna förrådsdörren i lägenheten utan att grejerna ramlar ut. ;)
Bra att rensa ibland.

Ha nu en fin kväll.

znogge sa...

Så trevligt förslag från din man. Men vilken gigantisk Toast Skagen! Den hade räckt till två minst.

Visst är det lätt att man samlar på sig ett och annat...

Kram

Paula Merio sa...

Jag tyckte jag rensade rejält när jag flyttade för knappt ett år sedan. Nu kan jag konstatera att det hänger mycket på galgarna som jag aldrig haft på mig sedan dess....ändå handlar jag extremt lite kläder..
Jag hade proppat i mig den läckra toasten om jag så hade dött på kuppen, haha! Hamburgaren däremot hade jag kunnat stå över...
Fy för krogar med musik, så himla onödigt!
Kram