lördag 16 april 2022

Påskafton 2022


 På sociala medier läggs detta foto ut från Fridhemsplan, tror det är samma kille som pyntar sin balkong rejält även vid juletid. Man blir glad när man ser det, eller hur?

Min påskafton började med att jag tyckte att ugnen behövde rengöras, sagt och gjort, och renare blev den efter en hel del slit. Sen städade jag balkongen innan jag även idag gick ut på en joggingtur, så skönt att inte behöva så mycket kläder på sig, tror det var närmare plus 13-14 grader ute, härligt, men tungt för benen.

Hittade ett recept i mobilen bland mina foton som jag tyckte passade bra att ha idag till middag när min man kom hem från jobbet, lasagne med rökt lax och spenat.
Den blev supergod! Nu ska jag softa framför TV:n ikväll. Min man laddar om för ännu en dag på jobbet, men i morgon kväll har jag bokat bord på lokal!

Orsakullan undrar idag : 
  1. Påskafton, blir det någon påskmat?
  2. Nja, det bidde lasagne, men med rökt lax dock!


9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Visst blir man glad då man ser den balkongen =)
Vad flitig du varit. Jag har också städat lite idag, fast det var ute på trädäcket och i växthuset. Ha en fortsatt skön helg!

BP sa...

Älskar den balkongen! Den blir man verkligen glad av. Dessutom har ju den balkongen ingen "funktion", alltså jag menar man ligger ju inte där och solar precis. Så med jul- och påskpynt får den sin funktion:-)
Precis som du fick jag ett ryck och gjorde balkongen "vårfin". Å vi åt heller ingen direkt påskmat, för fläskytterfilé räknas knappast till påskmat.

znogge sa...

Vilken balkong att bli glad av!
Här har det inte varit så flitigt men var sak har sin tid.

Kram

Ditte sa...

Heja! Vilken effektivitet! Och skönt när detta är gjort som man tänkt på ett tag.
Gott med lasagne med rökt lax och spenat i en lasagne.
Ingen påskmat för oss idag heller. Vi hade långlunch med vänner på en restaurang vid havet och det blev en hel del gott och absolut inget påskaktigt eller mat man förknippar med påsk.
Vad trevligt att du bokat bord på lokal i morgon.
Önskar dig en fin fortsatt påsk.
Varm kram

Ditte sa...

PS! Balkongen har jag sett i julklädsel så det kan nog vara den som nu klätt sig inför påsk.
Kul idé! Och vsst piggar den upp.
Kram

Äventyret framtiden sa...

Så kul med balkongpyntet! Härligt!
Lasagnen ser god ut och ska testas. Tack för receptet!
Skönt att vintern verkar vara förbi hos er. Nu får det räcka eller hur?

Kram!

femfemman sa...

Och vad tänker den tråkigt praktiska tanten:
Jo...Hur mycket plats tar inte de där mjukdjur resten av året! Var får han plats med allt?Kcarstmetrar i Sthlm är ju svindyrt?
Men jag kan tänka att det är häftigt att se!
Ska ge mig ut på en lång härlig promrnad idag. Springa, det funkar bara korta sträckor.
God lasagne...
Ha det gott!

Ama de casa sa...

Ja den balkongen blir man verkligen glad av! :-)

Maten såg väldans smarrig ut.

Ha en fin Påskdag och en härlig kväll ute på lokal!
Kram

Guldkryckan sa...

En sådan balkong vid påsk piggar ju upp, bra initiativ.
Ugnen får man ju rengöra ibland, tycks ju som att oavsett hur försiktig man är så fastnat det något där iallafall som ryker.

Lasagnen där såg god ut, lax låter som en bra ingrediens.

Ha en fin påskdag nu.