måndag 25 april 2022

Glad måndag

Dagens bild, visst ser det härligt ut vid Brunnsviken! Stannade till på min joggingrunda och tog denna bild.
Fick stanna en gång till för att fota dessa två rådjur som knappt brydde sig om mej!
 
En "glad måndag" när joggingturen är över! Caritas tema. Dock har jag ringt flera telefonsamtal ( lycka är att jag hör igen när jag pratar i telefonen!) som gäller min systers väl och ve, inte lätt med alla olika instanser som behöver kontaktas.

Orsakullan undrar idag : 

  1. Denna bloggvän vill jag hylla…
  2. Jag vill hylla alla mina bloggvänner som så troget tittar in hos mej och kommenterar! Hurra för er!!!

8 kommentarer:

Paula Merio sa...

En glad Susjos trots bekymmer med syster-yster som kanske inte mår så bra... Kul att du kan återerövra telefonen som kommunikationsväg, suveränt! De stadsnära rådjuren är väldigt avslappnade och vana vid liv och rörelse. De ställen jag bott på där är de vilda djuren vilda. Trist att inte så ofta komma inpå livet, samtidigt är det väl ett sundhetstecken att de har sina instinkter kvar.
Kram

LillaSyster sa...

Så fina bilder du tagit =)
Snacka om orädda rådjur. Ha en bra vecka

znogge sa...

En bra måndag får man väl säga även om det finns orosmoment kring din syster. Skönt i alla fall att det fungerar bra för dig att tala i telefon igen.
Här möter vi ofta rådjur som mycket väl kan komma spatserande på villagatorna.

Kram och god måndagskväll!

Ditte sa...

Tackar! Tar åt mig av den fina hyllningen.
Skönt med en joggingtur i vackra omgivningar och fina bilder fick du ju också .
Är så glad att du nu kan höra när du pratar i telefonen. Och fint att det förenklar nu med alla instanser du har att kontakta.
Varm kram

BP sa...

Hurra för dig med:-) Du och jag har nog hängt ihop ett tag:-))))
Bilden på Brunnsviken borde ingå i Stockholms Stads hemsida som reklam. Bilden är fantastisk:-) Rådjur på så nära håll och nära civilisation - ja, de blir tamare och tamare.
En väldigt snygg selfie med ett pannband i min favo färg. Det tackar jag för:-)

Nackdelen med att höra "bra" igen är ju att man tyvärr även få ta del av samtal man kanske INTE vill höra. Hoppas dock att det gick bra med att du får som du vill angående din syster.

Äventyret framtiden sa...

Hurraa för dig med Susjos! Du ser oförskämt pigg och glad ut idag, trots att det är en måndag ;).
Så ljuvligt ändå att du kan vara mitt i naturen och träffa på rådjur i Stockholm. Lycka till med "bestyrandet" för din systers skull.
Kram

Ama de casa sa...

Sådär glad skulle jag också ha varit ifall min joggingtur var över. Inte för att jag skulle ha inlett en, men ändå ;-)

Härligt att du hör så mycket bättre nu och du är verkligen väldigt snäll och hjälpsam till din syster - all heder åt dig!
Kram

Guldkryckan sa...

Brunnsviken där föll mig i smaken, vackert såååå vackert. :)

Rådjur är fina djur det, gör sig bra på bild också.

Hurra även för dig. :)