lördag 10 juni 2023

Bröllop

Fantastiskt att bli bjuden på bröllop idag, och jag hittade en klänning i garderoben som jag inte har använt och tänkt sälja, men jösses, idag passade den perfekt. Våra vänners yngsta dotter gifter sig, vi har spenderat så många nyårsaftnar och midsommaraftar tillsammans när barnen var små, så det är en ynnest att får vara med när hón gifter sig.
På bussen ut till Ekeby loge...
Passerade Globen, eller Avicii Arena som det heter numera.
Tele2 arena gled också förbi...
En så fin vigsel utomhus, och festen med middag fortsatte inomhus ...



Så kul att få träffa författaren Cristoffer Holst, som är god vän med bruden, och varit med och inspirerat  med middag och vin, sommelier som han också är! 
Älskade vännen Y höll tal till sin yngsta dotter, och hade sett till att jag fick hennes tal och några till på papper, så jag kunde följa med, så bra! 
En kul fotografering på oss...
..och på oss alla...


 Bussen hem går kl 02 i natt från Ekeby Loge, så länge fixar inte mina öron...trodde jag! Så en taxi var förbeställd till kl 23, men hann dansa en stund, och hade kanske kunnat stanna ett tag till..ville inte riktigt åka hem när taxin väl kom...men nu är vi hemma, och mina öron är nog tacksamma för det, men det blev en fantastisk fin dag, och jag är så tacksam att vi kom iväg på det fina bröllopet !

8 kommentarer:

BP sa...

WOW!!! Ja, den 10 juni är en bra dag, en väldigt bra dag - att bli född på och/eller gift på.

Första bilden är en absolut höjdare. Nästan så man kan tro att det är du som gifter sig med den snygga killen:-)

Och som vanligt med många års erfarenhet av ESC minglar du såklart med kändisar. Varför är inte jag förvånad;-)

Y och T är ju bloggkändisar de också, bland annat från er gemensamma roadtrip i USA. Och så omtänksamt att fixa talen på papper åt dig. Så gör en sann vän:-)

Vilken härlig dag!!! Som dagt - 10 juni är en bra dag:-)

PS. Som jag skrev ovan - så himla snygga ni är ihop du och din man:-) DS.

Äventyret framtiden sa...

Jag behöver inte anstränga mig det minsta lilla, jag bara skriver under allt vad BP har skrivit samt gratulerar henne samtidigt för igår den 10 juni!

Tack för att du tog oss med !
Kram!

Anna i Portugal sa...

Underbart med bröllop! Och härligt du kunde vara med trots öronen, och att väninnan förberett talen åt dig var ju väldigt omtänksamt.

Anonym sa...

Så fint och lyckat. Klokt av dej att ta det lite lugnt! Kram//Anna-Lena

Klimakteriehäxan sa...

Härligt att bli bjuden på sommarbröllop! Vi har ett att se fram emot, i augusti. Och din klänning är jättesnygg!

Znogge sa...

Så roligt att bli bjudna på bröllop! Det var ju tur att du inte sålde den klänningen för den blev perfekt. Vilken härlig och glad kväll det blev!

Önskar en fin söndag nu!

Kram

Paula sa...

Vilken donna i lyxförpackning! Undrar om du inte överglänste självaste bruden! Skämt åsido, du blev så fin i din röda klänning. Och du kunde njuta trots dina besvär. toppen, din positiva attityd till livet hjälper dig alltsom oftast! Kramen

Ditte sa...

Så roligt! Och vilket stiligt par du och Martin var. Din klänning är jättesnygg och passar dig perfekt.
Väldigt fint ordnat med buss till Ekeby loge. Och himla tur med vädret var det ju också.
Fint och omtänksamt att du fick en del av talen på papper och kunde ta del av dem.För talen är ju många gånger en del av ett bröllop.
Skönt att du beställt taxi men det var ju svårt attveta i förväg hur dina öron skulle orka med.
Varm kram från vår grekiska balkong (Nu klocksm 22.30 är det fortfarande +24 grader. Behagligt.)