måndag 12 juni 2023

Glad måndag

Det vackra vädret fortsätter, fast det behövs regn. Jag passade på att börja tvätta fönstren på balkongen, men det blev för varmt, så jag har hälften kvar.
Tog en promenad i skuggan nere vid Brunnsviken, så skönt...

Börjar likna en matblogg detta! Igår kom fem nya middagar från Linas Matkasse. Ikväll blev det denna fiskgratäng, hur god som helst! En glad måndag, helt klart, temat som Carita håller i. 


 

Igår blev det sista middagen från förra veckans kasse, även dessa köttbullar smakade bra!

Orsakullan undrar idag : 
  1. 12. Sommaren i city. Berätta om en sommar i en stad.
  2. Stockholm är en ljuvlig sommarstad med mycket vatten runt omkring. Att cykla in till stan och sitta på en uteservering är ju hur mysigt som helst. Båt-turer, promenader på Djurgården...ja listan kan göras lång...

  3. ..förra sommaren var vi på Mosebacketerrassen och lyssnade på Eric Gadd!

9 kommentarer:

Åke sa...

Men vilken måndag :) Förstår det blir för varmt men det kommer en dag imorgon också och dagen därpå osv :) Nu njuter vi av värmen :)

Anna i Portugal sa...

en bra måndag verkligen. Så då vet jag nu att jag följt dig i ett år i alla fall, för jag minns när ni var på Gadd-konserten :)

Carita Liljendahl sa...

Glad måndagskväll och tack för att du med i utmaningen!
Visst blir man glad då man får vissa hushållsarbeten påbörjade :-)
Fin natur där hos dig, och Eric Gadd i goda vänners lag. Alltid rätt! Likaså med god mat!

Ditte sa...

Visst är det skönt med det fina vädret och jag förstår att det blev bra med en paus vid Brunnsviken.
Skönt med Linas matkasse och dels kommer maten och dessutom med recept. Att det sedan smakat bra är ju ett extra plus.
Kul att du berättar om Stockholm. Och visst är det en härlig sommarstad. Tänk så mycket som finns att göra. Och omgiven av vatten. Svårslaget.
Och Mosebacke!
Kram!

Äventyret framtiden sa...

Linas matkasse, månne man får den hit till Funchal också? 😉
Läcker mat blir det ju varje dag för er.
Härligt med sommarvärme och varmt är det ordentligt förstår jag när du söker skugga och svalka.

Ha det gott-kram!

znogge sa...

Maten verkar riktigt bra och varierad tycker jag.
Kan tänka mig att det finns en hel del att göra i Stockholm sommartid.

Kram

BP sa...

Låter som en toppen måndag! Och du - tro' inte på att det blir mindre varmt på balkongen de närmaste dagarna. Så ställ undan din Kärcher, packa picknickkorgen, ta cykeln och njut av den hittills så härliga sommaren i Hagaparken.

Ja, jag vet att man inte får lovorda drömvädret utan att få högljudda protester, men jag njuter. Det får gärna regna för min del, på kvällar och nätter...

Maten såg hur god ut som helst. Synd bara att man måste tillaga den själv;-)

Annika sa...

En bra måndag fick du. Hoppas tisdagen varit lika bra.
Vilken underbar sommarbild från Brunnsviken. har förstått att ni har mkt varmt. Ja, regn skulle säkert behövas. HOPPAS det kommer.
Kramar!

Guldkryckan sa...

Linas provade vi för många många år sedan, de var väl de första om jag minns rätt, absolut inget att klaga på där.
Nu för tiden står vi över det men man vet ju aldrig när andan faller på. :)

Eric gadd, bra där också.

Ha en fin kväll.