söndag 11 juni 2023

Skyltsöndag


Är fortfarande lyrisk efter gårdagens fantastiska bröllop, än en gång, tack för att vi fick vara med!
 
BP kör vidare med sin skyltsöndag...så lite foton från gårdagen...

En väldigt god middag bjöds det på, kött eller vegetariskt för den som ville.


En fin liten bubbelbil fanns också på plats, och nog serverades det bubbel allt!

Bubbelbilen igen...

Slutar med en favorit i repris från nätet!

Orsakullan undrar  : 
  1. 10. Sommarlov, solen lyser skönt! Berätta om din barndoms sommarlov.
  2. Minns ett sommarlov när jag var liten och vi hyrde en timrad stuga i Bjursås utanför Falun. Jag skulle fylla 8 år på hösten, och pappa hade köpt en begagnad ganska stor 2-hjuling som jag minns det, och han lärde mej att cykla på  grusvägarna där i Bjurs, vilken lycka när jag till sist lärde mej att cykla, minns den euforin ! Minns också att somrarna var soliga och gröna, och också att jag gick i simskola vid Kolgårdsbadet i Falun, kallt som sjutton i vattnet..och nja, lärde mej inte att simma den sommaren riktigt.
  3. 11. Nu är det sommar, nu är det sol, nu är det…
  4. ... koskit i hagen....
  5. Underbart att sommaren är här, det kände vi verkligen igår vid Ekeby Loge där bröllopet var, solsken och gröna ängar, och ett fantastiskt ljus även på kvällen!






9 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ett vackert brudpar, ett underbart väder och maten var ju gudagod, det syns på menyn och på utanskriften. Helt perfekt med en bubbelbil till på det.
Ja, att lära sig cykla var stort, så jag förstår att du minns den sommaren. Själv lärde jag mig cykla på brorsans herrcykel med stång så jag fick stå på snedden och trampa under stången. Hur i all världen man klarade sånt med tanke på balansen? Tror man på sig själv så...

Ha en fin kväll!
Kram

LillaSyster sa...

Wow! Nu har jag läst ikapp ♡
Bröllop alltid trevligt och så många bra skyltar du hittade. Skönt att öronen fotade festen. Ha en skön kväll!

znogge sa...

Men det kunde väl inte bli bättre än så! Bröllop är fantastiska tillställningar och så fyllda av glädje. Maten lät dessutom väldigt delikat måste jag säga. Vilken kanonhelg det blev! Bilderna talar sitt tydliga språk.

Önskar en god söndagskväll nu!

Kram

BP sa...

Såååå fint! Vilket bröllop, inte minst i det fina vädret. Bubbelbilen var ju sååååå söt. Första gången jag sett en bubbelbil. En strålande idé för fester. Och maten - mums! Med andra ord - en Skyltsöndag helt i min smak:-)'
Tusen tack för länken och bilderna från det fina bröllopet.

Paula sa...

Men så härligt, nu fick jag se det fina brudparet också! Bröllopet blev därmed komplett! Kul också med en bubbelbil! Blev du fnittrig ?

Anna i Portugal sa...

Ett perfekt väder för bröllop, god mat och väldigt trevligt ordnat som det verkar.

Åke sa...

Men vilken skyltsöndag och bubbelbilen var ju bara bäst :)

Ditte sa...

Vilket härligt bröllop! Och tillika en härlig skyltning härifrån.
Bubbelbilen var ju suverän. Vilken rolig idé!. Och god!

Tack för att du delade med dig av festligheterna.
Kram

PS Gillade bilden från nätet. Blev ett gott skratt.
Fint att läsa om ett av dina sommarminnen.

Carita Liljendahl sa...

Sommarbröllop 💕
Bubbelbilen - härlig!
Och den där gubben som köpte ett litet hus vid en sjö - hahaa! Ja, har sett den på nätet, men rolig är den!
Och - koskit i hagen - det är sommar det!