tisdag 20 juni 2023

En ljudlig tisdag


 Dagens minne på facebook visar att midsommaraftonen 2014 var kall, så det var täckjacka på!

Denna tisdag i midsommarveckan så är det istället väldigt varmt, men trots värmen så var det dags att fylla på lagren hemma med mat, och det var ju svalt och skönt på Ica Maxi! Hade tänkt ta en promenad sen, men somnade istället på soffan! Vet inte om det är alla ljud som jag äntligen hör som gör mig trött? Hjärnan tar in för mycket ljud just nu, så det var ett himla liv i morse på småfåglarna, så jag blev alldeles slut i huvudet, haha, men underbart med alla ljud!

Orsakullans fråga idag : 

  1. Ska vi plocka körsbär i min trädgård? När pallade du körsbär.
  2. Det tror jag inte att jag har gjort någon gång, vid ett tillfälle pallade jag äpplen, det var jätteläskigt kommer jag ihåg!


10 kommentarer:

femfemman sa...

Körsbär har vi inga... men klarar finns på flera ställen i byn. Brukar palla då jag går förbi.
Fåglarna är helt tokiga! Njuter också av deras sång...och är tacksam att kunna höra den.
God kväll! Kram! //Anna-Lena

Guldkryckan sa...

Härligt att du hör igen, fast jag kan tänka mig att det blir lite mycket kanske.

Ja, varmt är det ju, har t.o.m skjorta på som jag har varje sommar sedan några år, jösses vad man svettas trots det.

Ha nu en fin kväll. :)

Ditte sa...

Kan tänka mig att alla ljud gör dig trött och samtidigt är det så roligt att du nu kan uppfatta dem.
Bara att vila dig när du känner för det.
Skönt att få handlingen avklarad men det tar också på krafterna och så även surret i affärerna.
Vad gäller fåglar så väckte de mig i morse...
Varm kram

znogge sa...

Kan tänka mig att det är en stor omställning igen men kanske krävs det fler justeringar.
Bra att du unnade dig att vila i alla fall.
Vi har fint väder här men inte så varmt som hos er. Hoppas dock slippa täckjackan på fredag.

Kram och god kväll!

Äventyret framtiden sa...

Vilket härligt uppvaknande med alla fåglar som kvittrar. Härligt, härligt att du hör ljud igen.
Hjärntrött blir du säkert, med allt som hjärnan ska ta hand om helt plötsligt.

Kram

BP sa...

Märkligt att du säger det, men jag slocknade på balkongen för första gången någonsin. Visserligen bara i några minuter, för då ringde telefonen. Du har absolut en "ursäkt" med alla nya ljud och intryck. Det hade inte jag, trots "dropp" idag;-)
Kan inte ens föreställa mig hur det är att inte höra något och sedan helt plötsligt höra fågelsång till exempel. Personligen tycker jag att fåglarna är väldigt irriterande klockan 2 eller 3 på natten. Under dagen också för den delen;-)

Om du mot förväntan gjorde din man sällskap och tittade på Österrike-Sverige, så gissar jag att du somnade för gott;-) Vet inte vad din man tyckte, men förlusten var helt rättvis (tyvärr). Vi är inte bättre just nu. Tyckte mest synd om stackars målvakten - Robin Olsen, som hade räddat Sverige från ett minst 4-0 underläge och sedan "indirekt" blev syndabock med två returer som resulterade i två mål... Suck...

BP sa...

Svar: Det märks att du "kan din sak" och tolkar mina bilder på rätt sätt. Klart tjejen missade en infart i armvecket. Så hon försökte "längre ned".
Det som är roligast(???!) är att den misslyckade infarten INTE resulterade i ett blåmärke, medan den lyckade infarten inte ser speciellt "tilltalande" ut. Å i den värmen går det ju inte att att gå omkring i långärmad om man säger så. Suck...

Paula sa...

Jag är ju ljudkänslig, trodde först att jag skulle tycka det var jobbigt med allt trafikbrus och ljuden av lekande barn här i förorten. Men jag har anpassat mig bra, jag reagerar bara när jag sitter på balkongen och lyssnar på radio, då märker jag att jag får vrida upp volymen ordentligt. Idag är du åter på justering räknar jag ut. Hoppas det gått bra! Kram

Annika sa...

Men du kan höra igen!!
VAD härligt.
Men nog förstår jag att alla ljud kan göra dig trött. Det är ju verkligen ljud precis överallt.
Hoppas justeringen gick bra.
Kramar!

Anna i Portugal sa...

Underbart att du kan höra alla ljud igen. Som småfågelkvitter, det är ju ett alldeles ljuvligt ljud. Även om det kan starta lite tidigt på dagen :)