lördag 17 juni 2023

Midsommarfirande i förskott

I denna värme så passade vi på att fira lite midsommar i förväg med våra killar och deras respektive, plus systerson och såklart Samuel!

Härligt att ha lite hörsel dagen till ära, och inte stå vid spisen en dag som denna, förutom att jag gjorde en äppelpaj. Här vilar jag lite i väntan på maten som min man hämtade hos Matsällskapet här i Solna.

En vårbuffé som heter duga, den passade väldigt bra denna varma lördag!

Vi blev så nöjda! 
Jag är allergisk mot blekselleri, så det hade de bytt ut mot gurka, perfekt! 
Ljuvligt att få träffa Samuel!

..och såklart lekte vi med farmors dalahästar. En underbar lördag med nära och kära!

Orsakullan undrar: 
  1. 17. I denna ljuva sommartid. Känner du dig?
  2. Tacksam!





 

10 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så fina foton och allra finast är förstås fotot av Samuel. Finns det någonting mera rörande än en liten parvel som är barfota och så härligt babygoo ännu. Förstår att du känner dig tacksam.
Kram!

BP sa...

Den buffén var då helt i min smak. Så smart av er att "hämta" maten hos Matsällskapet. Jag menar vem ville frivilligt stå i köket och laga mat en dag då termometern kröp upp till 32 grader.
Så kul med Samuels "bakdel" - hahaha! Gillar hans fina lite längre hår och hans fina kläder. Inget ljusblått eller annan blå nyans dör inte. Eloge till föräldrarna.
Å såååå himla kul att du nu kan höra nåt igen. Helt underbart:-)

znogge sa...

Wow, vilken trevlig dag med nära och kära. En buffé helt i min smak dessutom.
Vilken fin bild på Samuel som står så stadigt där på jorden <3

Kram

Anonym sa...

Ser gott ut!
Bästa sällskapet dessutom.
Så smart att ordna gemensamt midsommarfirande när det passade alla. Det viktigaste är ju att ses.
Känner mig också ofta tacksam för det jag har. Min ganska dementa väninna, som jag träffade i går, uttryckte sig så klokt. Hon var tacksam för det hon hade kvar av minne och rörelseförmåga, vid 78 års ålder.
Tänk om alls kunde tänka så! Kram//Anna-Lena

Anna i Portugal sa...

Wow vilken härlig buffé! Och så bra att det tydligt framgår vad som ingår i maten. T.o.m. jag hade ju kunnat äta mig ordentligt mätt hos er :) Ha en fin söndag!

Ditte sa...

Verkligen trevligt! Så fint att ses och att passa på när alla kunde. Ett Och så gott och praktiskt att beställa maten från Matsällskapet.
Gläds så med dig att du nu hör bättre .
Kan tänka mig att Samuel gärna leker med dalahästarna och de är ju ganska tåliga. Minns att våra döttrar gärna lekte med mina dalahästar när de var små. (Spiltor och annat byggdes)
Bilden på Samuel är så härlig .
Varm kram

Guldkryckan sa...

Va fint ni har dukat, och de tallrikarna faller verkligen mig i smaken, trevligt.

Inte fel att beställa hem maten för en sådan begivenhet, ibland är det ju skönt att slippa stå vid en varm spis.

Maten såg ju riktigt god ut också, mums. :)

Ha det bäst nu.

LillaSyster sa...

Ååå vilken perfekt buffé. Skönt att bara hämta och sätta sig till bords med bästa sällskapet ♡

Åke sa...

Susanne i Vällingby så vacker skylt :) För extra fyllig volym, jo jag tackar :) Nu vart jag sugen på kladdkaka :) Ha ha rolig skyltning.

Paula sa...

Jag får nog sluta upp med att hälsa på mina kära bloggvänner sent om kvällarna för jag blir överöst av fantastiska matkreationer och magen kurrar som bara den! Och sen får jag ta en titt i kylen oh konstatera att nej där fanns ju inget jämförbart så jag får lägga mig med kurrande mage!Du den där fantastiskt färggranna dalahästtavlan var ju suverän, snacka om att piffa upp ett helt rum! Och så vackert du har dukat. Kram