onsdag 21 juni 2023

Förseningar och goda nyheter

Så var det dags att ta sig till Huddinge sjh igen för att träffa min ingenjör och sedan audionomen för hörselprov. 
 
Pendeltåget stannade på centralen i väntan på något hinder vid Stockholm södra, tiden gick och inget hände, så jag gick av tåget och tog en taxi till Huddinge , jag kom precis fram i tid, lite svettigt var det!  Taxiresan gick på 670kr, de hoppas jag få tillbaka på resegarantin som jag ska anmäla till.

Så var det dags att justera ci-ljudet lite till, åt det högre hållet. Här ser ni alla mina 16 elektroder på datorn, som alltså ligger i min snäcka i örat. Vi går igenom varje elektrod, från bas till diskant, jag får säga till när ljudet på varje elektrod låter lagom högt. De röda staplarna rör sig hela tiden, det är en makalös manick! 
 Sen var det dags att träffa audionomen och göra ett hörseltest. Talförståelsen är nu uppe i 74% på mitt ci-öra, vilket är jättebra. På min 1-årskontroll i mars var det bara 28%, det visade ju sig att slangen med elektroderna hade glidit ur. Nu hoppas vi att den ligger kvar på plats efter den senaste operationen!
Firade min bättre hörsel  med en joggingtur i värmen, det blev lite väl tufft, gick de två sista kilometrarna, har ingen kondis, och det var så varmt! Men oj så nöjd man är efteråt.

Orsakullan undrar: 
  1. 21. Fint väder, då var det riktigt fint väder.
  2. Inget snack om saken, just nu har vi varmt och skönt, även om det kan få regna på nätterna, för naturen behöver vatten.


9 kommentarer:

femfemman sa...

Äntligen en som fattat det här med selfies-dagen.
Hoppas verkligen att du får din ersättning.
Härligt med motionstur! Kram

Äventyret framtiden sa...

Skönt att du fick tag på en taxi, det gäller att inte få panik.
Du är duktig, som tar dig ut på joggingrunda i värmen, behövdes kanske ingen uppvärmning ens? ;)
Härligt att du snart är "avslutad" och att alla elektroder sitter där de ska i fortsättningen.

Kram

znogge sa...

Så skönt att det går framåt med hörseln och vilken skillnad. Otur med tågot i alla fall men det var tur att du hann med taxin. Hoppas du får ersättning men det fanns liksom inget annat alternativ.

Önskar en god kväll nu!

Kram

Geddfish ♥ sa...

Vad roligt att hörseln kommit tillbaka nu efter operationen! Skillnad! Trist när kommunikationerna fallerar.
Lycka till i fortsättningen! Kram

Anna i Portugal sa...

Verkligen en makalös manick! Underbart att du hör så bra igen nu. En härligt nöjd min på din selfie :)

BP sa...

Om du bara visste hur glad jag är för din skull. Den där manicken är ju helt fantastisk och tänk vilken skillnad för dig. Det låter nästan som början på ett nytt liv. Du är såååå värd det:-)

PS. Ser att du har lite plåster du med överallt - hahaha. Vi kan väl slås ihop, då får folk dra sina (felaktiga) slutsatser;-)

PS. Färden på hårbandet är helt i min smak:-) DS.

Ditte sa...

Heja! Gläds med dig! Så fantastiskt att detta nu fungerar och hoppas det består denna gång.
Men så illa att det var så knasigt att ta sig fram. Ett stort stressmoment i sig. Men bra att taxi fanns och hoppas du får tillbaka pengarna via resegarantin. (Annars kanske ett försäkringsbolag kan ta det)
Förstår att du senare tog en joggingtur. Men också att det var väl varmt.
Kram

Annika sa...

Vilken stress, tur att du hann i tid.
Men desto roligare nyheter på plats. OCH att du hör så bra. DET är ju helt FANTASTISKT!!!
Må det inte strula nu.
Ha en fin midsommar, tycker du är tuff som springer i den värme jag vet att ni har.
KRAMAR!!

LillaSyster sa...

Heja dig som ger dig på att springa i värmen ♡
Så bra att den här operationen blev lyckad, håller tummarna för att slangen stannar där den ska nu.
Verkligen en makalös manick!
Ha en skön midsommarhelg och hoppas att pengarna kommer tillbaka in på kontot.