torsdag 29 juni 2023

Ingen tråktorsdag


 En solig förmiddag här på landet, nästan så jag nyper mej i armen, kan man få ha det så här bra fast man är sjukskriven, nåja har nästan glömt bort den tuffa början på juni när jag var nyopererad och så gott som helt döv. Så ska jag ju jobba hela juli innan min semester börjar i augusti.

Rosorna blommar...
Idag badade även min man, han är alltså en riktig badkruka, men idag så var det dags !
 Det har åskat och varit en mörk himmel, men det kom bara några droppar tyvärr, för visst behövs det regn!
Nu i kväll skiner fortfarande solen ,och det är väldigt varmt, runt +25 grader nu vid 20 tiden, och vindstilla!
Ingen tråktorsdag här inte! Njuter för fullt.




Det blev en liten video igår kväll när vi hade lite disco-feeling efter att ha kommit hem från middagen i Norrtälje!


7 kommentarer:

znogge sa...

Det är dig/er väl värt att njuta av så härliga dagar i vacker miljö! Bara att tacka och ta emot. Här ösregnar det just nu men vi slapp regnet under dagen tacksamt nog.

Kram och god kväll!

Ditte sa...

Verkligen ännu en njutbar dag. Och jag är så glad att det fina vädret består. Rena rama medicinen för dig att vistas här i Roslagen. Vackert är det också med alla blommor.
Roligt att även M badade.
Hoppas nu att du samlat energi för att jobba i juli och att din hörsel ska fungera.
Varm kram och tack för ljuvliga bilder.

femfemman sa...

Vilket litet paradis! Och med en badsjö alldeles bredvid. Verkligen läge för bad i dessa dagar. Njut! Det är du värd! Kram

LillaSyster sa...

Njut bara Njut!

BP sa...

Du är värd varenda sekund av nöjet att vara i det blomsterparadiset. Ja, din man också såklart. Förstår att du längtar efter (kvälls-)regn, så att du slipper vattna alla blommor. Du har ju visar bilder från stugan förut, men jag tycker att blommorna är extra många och extra fina i år. Otroligt smakfullt:-)

Precis som din man är jag också en badkruka, men 24-25 grader i vattnet - då hade jag också hoppat in. Fast inte på kvällen då, utan mitt på dagen;-)

Kul med nostalgidisko där på altanen - hahaha:-)

Guldkryckan sa...

Det där förtjänar du verkligen, att få vara där du trivs med vackra vyer.
Blir inte bättre än så ju.

Tillönskar dig en fin helg nu.

Anna i Portugal sa...

Så fint det är vid stugan! Förstår du njuter och det tycker jag låter bra!