måndag 5 juni 2023

Glad måndag!

Idag vågade jag mej äntligen ut på en promenad, med hårband på huvudet. Får inte tvätta håret på en vecka efter operationen, och det är lite jobbigt, haha!
Vilket underbart väder, gick sakta..för det stramar lite i såret bakom örat. I Hagaparken förbereder de inför nationaldagen i morgon, en scen har byggts upp där nere vid vattnet.

På eftermiddagen fick jag besök av kompisen Y, mysigt att ses. Verkligen en glad måndag, Caritas tema.

Orsakullan undrar : 

  1. 5. Barfota utan strumpor & skor, barfota dagen idag. Är du barfota?
  2. Ja, just nu inomhus så är jag barfota, på landet är det ju njutningsfullt att få gå barfota i gräset på sommaren.

 

10 kommentarer:

znogge sa...

Vilken bra och glad måndag det blev! Härligt att du kunde komma ut på en promenad.

Önskar en god kväll nu!

Kram

Anonym sa...

Härligt att se dej igång igen. Fint promenadväder!
Barfota ute går bra... inne måste jag ha skor... Får ont i fot och rygg annars. God kväll!//Anna-Lena

BP sa...

Hallo snygging:-) Skoj att du kom ut och kunde njuta av 23 grader, varmaste dagen i år, tror jag. Hoppas vädret håller i sig så att du kan njuta av din ledighet.
Barfota går jag aldrig, varken inomhus eller utomhus. Risken att trampa i nåt tar jag inte, feg som jag är;-)

Äventyret framtiden sa...

Du är hur snygg som helst i otvättat hår med hårband Susjos! Men jag fattar, det måste ju kännas ...snart så har en vecka gått.
Barfota, ja, väldigt mycket barfota är jag, har alltid varit.

Ha det fint och glad måndag önskar jag dig också!

Ditte sa...

Så fint att du kunde komma ut en sväng och bra med pannbandet som lite skydd. Skönt väder var det ju.

Och att få ett besök av kompisen Y förstår jag var bådet revligt och uppiggande.

Önskar dig god bättring och att du inte ska ha ont.
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Oj, barfotadagen har jag missat.
Hoppas du får tillbaka "örat" snart! Minns att jag en gång blev rekommenderad att badda hårbotten med en bomullstuss fuktade med eau de cologne när jag hade hårtvättsförbud. Har för mig att det kändes lite uppfräschande, Men nu för tiden finns ju jättebra torrshampo också.

Anna i Portugal sa...

Jag är nästan jämt barfota. Men jag sticker i fötterna i Foppa-tofflor när jag är ute, men de åker ju av så fort jag sätter mig någonstans. Älskar att inte ha strumpor mer än några få veckor per år.

LillaSyster sa...

Skönt för dig att komma ut på en promenad ♡
Önskar dig en fin nationaldag och att gå barfota hör sommaren till=)

Guldkryckan sa...

Känns ju lite knepigt förstår jag att inte få tvätta håret, bara att bita ihop och ta på en mössa om det blir för illa. ;)
Tyckte dock det såg bra ut ändå.

Barfota är jag alltid hemma och ute i vår oas, fattas bara.

Ha nu en underbar fortsättning på nationaldagen.

Anki sa...

Skönt att du kunde komma ut och njuta av det fina vädret i alla fall! Jag är gärna barfota ... och den här årstiden allra helst!
Kram