måndag 3 juli 2023

Back to work

Inga nya foton idag, det får bli minnena från facebook, som berättar att 2016 hade vi kommit till Vista i närheten av San Diego på vår roadtrip i Kalifornien, där vi spenderade några dagar hos min kompis Lena som bor där sedan 80-talet, en resa som jag aldrig glömmer!
 
Inte heller resan till Rhodos 2018, två veckor till och med, och fotbolls VM, därför svenska flaggan !

Ikväll är det dags för mej att återgå till jobbet efter en månads sjukskrivning, lite pirrigt är det alltid när man varit borta en längre tid, men förhoppningsvis hör jag lite bättre, sen får vi hoppas att sommarsituationen på jobbet är rimlig!

Orsakullan undrar idag : 

  1. 3. Göta kanal, segel, motor, åror eller kanot.
  2. Hm, jag har inte varit på sjön speciellt mycket, om man inte räknar alla kryssningar till Åland, haha! Har seglat en gång i skärgården på 80-talet, minns hur fantastiskt det var att inte gå för motor! Paddla kanot har jag gjort som ung, med vänner, och det var en upplevelse, minns att vi även tältade ,så vi var ute ett par dagar. Men i modern tid så har jag fått följa med våra kompisar i deras motorbåt i Roslagen, sååå härligt det med!


10 kommentarer:

znogge sa...

Vilka härliga minnen att se tillbaka på och resor ger oftast sådana. Vi är väldigt nöjda så här långt med vår tur.
Jag har inte varit så mycket på sjön jag heller faktiskt men jag badar desto mer ;-)


Kram och god kväll!

BP sa...

Härligt med minnen som sagt! Och du är ju lyckligt lottad och kan se tillbaka många resor och äventyr.
Nu önskar jag dig en dräglig natt, förhoppningsvis utan personalbrist. Sköt om dig!

LillaSyster sa...

Idag behöver man soliga minnen =)♡
Lycka till på jobbet!

Geddfish ♥ sa...

Hoppas du får en bra jobbnatt nu med bättre hörsel också.
Jag älskar att åka båt och har faktiskt varit med om några gånger att paddla kanot.
Glad måndag! Kram

Ditte sa...

Önskar dig en bra start nu när du börjar jobba.
Fina minnen du har med. Minns er resa i USA och givetvis är den ett minne för livet. Minns att jag med stort nöje följde resan via din blogg. Kände igen mycket från en resa jag gjorde här i Californien både 1979 och på 90-talet (Då med döttrarna)
Härligt också med Rhodos och bilden på er är så fin.
Vad gäller frågorna så har jag åkt på Göta kanal och seglat en hel del. Och visst är det segel som gäller för mig.
Men även en tur med en motorbåt i skärgården gillas.
Kram

Äventyret framtiden sa...

Per automatik tänker jag på Göta-kanalfilmerna. På det sättet har jag åkt båt där men annars är jag en flicka med sjöben, har både seglat och jobbat ombord på kryssningsfartyg och segelfartyg, förutom den egna aktersnurran då och lite till på det. Men allt beror förstås på var man är uppväxt och var man lever.
Lycka till med jobbnatten!
🤍

Anna i Portugal sa...

Hoppas natten är bra och att allt känns bra på jobbet. och att hörseln är mycket bättre!

Anki sa...

Många fina minnen! :)
Hoppas natten varit bra och att du nu kan sova gott!
Kram

femfemman sa...

Är heller ingen båtmänniska. Man blir nog sällan det dom inlandsbo. Men paddlat har jag gjort, och på Göta kanal har jag åkt. Extremt långtråkigt efter ett tag, med allt slussande.
Några kryssningar har vi gjort. Det var kul att vakna upp i olika hamnar varje morgon.
God sovdags önskar jag dej. Inte så svårt i regnet! Kram

Guldkryckan sa...

Bra att påminnas om roliga grejer man är ute på tycker jag, kan behövas ibland känner jag när jobbet tar överhanden.

Hoppas arbetspasset var på lämplig nivå, ha det fint nu.