lördag 22 juli 2023

Sovlördag


 En ovanligt lugn natt på jobbet, det är bara att tacka och ta emot! Sovit gott idag, och som vanligt står TV:n på när jag vaknar på eftermiddagen, min man är otroligt intresserad av Tour de France, så när han kom hem från jobbet idag så är TV:n på snabbt, han hann se Danmarksmatchen i fotbolls-VM också innan cyklingen tar vid! Jag är mest fascinerad av alla fantastiska fans som står efter vägarna och hejar fram cyklisterna!

Orsakullans dagliga fråga : 

  1. 22. Med Lill-Klas i kappsäcken, en tågresa.
  2. Har faktiskt åkt en del tåg genom Sverige på väg till och från deltävlingarna i Melodifestivalen, senast var ju till Göteborg i februari. Minns dock en tågresa till just Göteborg på självaste nyårsaftonen, då jag direkt efter nattpasset satte mej på tåget tillsammans med min man och vänner, för att fira nyår i Göteborg, tänkte i min enfald att sova kan jag göra på tåget! Men det gick inte, var vaken hela vägen ner, trots öronproppar och "ögonbindel", haha! Sov en kort stund på hotellrummet minns jag innan den fantastiska middagen på Gothia Towers.

7 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Du har världens bästa man, han "skulle passa mig perfekt";-)
Följer inte Tour de France förutom highlights på sporten. Vet bara att en väldigt spinkig dansk leder och att touren går i mål i Paris imorgon.
Vad tyckte din man om Danmark-matchen då? Det vann ju 1-0 efter ett sent mål. Oavgjort hade känts betydligt mera rättvist - tycker jag då...

Då hoppas jag att även natt nummer 2 blir lugn:-)

Anna i Portugal sa...

Ja nu blir det väl mycket TV-tittande i många hem när fotbollsVM drar igång. Jag är glad det bara är Formel 1, handboll och längdskidor i den här familjens idrottsintresse :)

znogge sa...

Så skönt att det blev en behaglig arbetsnatt för sådana behöver ni.
Cykeltävlingar tycker jag är urtråkiga att följa men allt är en smaksak.

Kram

Anonym sa...

Här var det varken VM eller cykel. Men kul att se Elfsborg vinna stort över Djurgården! Kram//Anna-Lena

Äventyret framtiden sa...

Här sitter maken också och tittar på allt som rör sig när det gäller sport i tv-rutan.
Så skönt att natten var lugn, hoppas den pågående är detsamma!

Ha en fin söndag!
Kram

Guldkryckan sa...

Cykel har jag nog inte sett på många många år, inte lika länge som fotbollen men ändå.
Lugnt på jobbet får man ju ha ibland, annars blir det nog lite träligt antar jag.

Inte åkt så mycket tåg i mitt liv men de få turerna jag åkt har heller inte lockat till sömn direkt.
Men jag gillar tåg, så avkopplande på något vis.

Ha det fint nu.

Hanneles bokparadis sa...

åker sällan tåg men nu beställt nattåg till Åre och se hur sonens familj har det efter flytten.