lördag 15 juli 2023

Vilken ljuvlig lördag!

Godmorgon från gäststugan, jag tyckte jag vaknade tidigt-före kl 08, i stora huset hade de haft sovmorgon, Samuel sov till kl 06! 
Hann med en stund i hängmattan idag också, men har njutit massor av Samuel idag, på promenad och hittat smultron, vattenspridaren gillar han skarpt, trots iskallt vatten! 
Sillunch ute...mysigt!
Vi har två katter här också som vi passar, "Killen" som vi brukar vara kattvakt åt, och hans mamma "Jamis", som förlorat ett bakben, men springer runt så fint ändå! 
På eftermiddagen dukade ungdomarna upp lite gott åt oss...
En sväng ner till sjön blev det också, tyvärr algblomning i vattnet, så inget bad där.
Måste bara tipsa om detta goda, smöriga vin med doft av ek och vanilj, "Bread and butter", jag som inte är så förtjust i vitt vin blev så positivt överraskad av detta goda chardonnay, minns att jag smakade det första gången vi var på Grand Hotell i stan!
Mera matbilder...dags för middag!
Grillad kycklinglårfilé med tillbehör smakade gott!
Efter att Samuel somnat så har vi spelat TP, och skrattat! Vem som vann? Min man segrade...vi får väl se till att ta revansch i morgon! 
 

9 kommentarer:

BP sa...

Vilka härliga bilder:-) Maten WOW!!! Ungdomarna (och ni) verkar vilja ha mat som är en fröjd för både magen och ögonen. Lyckat:-)
Bread & Butter har jag hört talas om. Jag dricker ju bara vitt, så det vinet ska jag absolut testa.

PS. Och hur har ni lyckats få en fyrkantig majskolv?????? Eller jag ser ju majsskivorna på den vackra tallriken, men har aldrig tänkt på att servera majs på det sättet. Tack för det tipset:-) DS.

Anna i Portugal sa...

Förstår du är väldigt nöjd med den dagen :) Och så mysigt med två gula katter hos er också!

Znogge sa...

Vilka härliga bilder och vilken bra dag det blev och dessutom i finaste sällskapet! Precis så ska en fin sommardag vara :d

Hoppas söndagen blir lika fin men ni återvänder kanske hem i dag...

Önskar en god söndag!

Kram

Guldkryckan sa...

Majs till maten är ju inte så illa, ganska sällan här tyvärr men ibland så.

Sill-lunch är ju nästan obligatoriskt på sommaren, mumsigt och traditionsenligt.

Ha nu en fin söndag. :)

Ditte sa...

Verkligen en fin lördag på alla sätt. Och att ses med de "sina" är ju en ynnest. Extra roligt att spendera ett par dagar med Samuel.
God mat och dryck och fint väder. Toppen!Härliga bilder!
Önskar er en fin söndag.
Kram

LillaSyster sa...

Bilder man blir lycklig av♡ fortsätt att njut!
Svar det är Mårbacka

Anki sa...

En härlig lördag ... och oj så mycket gott!
Ha nu en fin fortsättning på söndagen!
Kram

Äventyret framtiden sa...

SOMMAR! Härligt att se en nordisk skön sommar!
Två fina katter också.
Fortsätt ha det bäst!

Kram

Paula sa...

Alltså du borde gå ut med en varning att inte läsa här på tom mage vilket är vad jag gör nu. Har precis gett Daniel sin medicin o ska ta en promis eftersom han inte får äta förrän det gått en timme efter tabletten. Och så bombar du med matbilder! Trist med algblomning, kommer den varje år eller är det olika?
Kram från pörtet