söndag 16 juli 2023

Skyltsöndag

Blötdjuren kommer fram när det regnar ( här en vinbergssnäcka), för idag har det regnat, så frukosten fick serveras inomhus. Ja, vi är kvar på landet med lilla familjen, de har semester, min man är ledig ett par dagar till, och jag börjar jobba först i morgon!
Dags för en utflykt i regnet, vi bestämde oss för en lunch på Furusunds värdshus...
Aldrig fel med stekt senapsströmming med lingon, brynt smör, potatispuré och pressgurka, sååå gott!
En ljuvlig miljö!
BP:s skyltsöndag, denna skylt har varit med förr, men denna är i alla fall nyfotad idag!
Vi hann se Viking Lines nya Glory på väg in till Stockholm...
På eftermiddagen kom solen tillbaka, så härligt! Det tyckte nog "Killen " också!
Vi la ett fiskpaket på grillen ikväll med lax, sparris, fänkål, lök, citron ,potatis och olivolja...glömde skvätta på vitt vin dock, men det smakade gott i alla fall, hade en romsås till.
Som sagt, en solig kväll, ingen blåst och inte så kallt....
Ett parti TP ikväll, och minsann...jag vann!
Ännu en solnedgång...och sista kvällen på ett tag på landet.....
 
Avslutar med tokiga skyltar från nätet!
Alltid något!
Haha!!!

11 kommentarer:

BP sa...

Alltså här regnade det mellan 11:30 och 13:45. Ja, jag klockade regnet. Sedan blev det soligt igen. Termometern var väldigt snäll - 23 grader trots regnet.
Ni gjorde ju helt rätt att sticka till restaurang och äta nåt gott. Nu tycker jag ju att kvällsmaten var betydligt mera tilltalande en strömming, men ändå;-)
Så stor eller ska jag säga lång Viking Glory är. Vilket kryssningsfartyg. Killen verkar njuta för fullt. Å eventuella fiskrester i form av "laxben" satt nog fint eller;-)
TP är Trivial Pursuit för mig, men spelet du visar ser inte ut som det. Men stort GRATTIS till vinsten!
Sedan måste jag ju beundra blomsterprakten på er altan på landet. Helt fantastiskt!
Å skyltarna - hahaha:-)

Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

Äventyret framtiden sa...

Fortsättning skön från förra inlägget till detta. Jag njuter av fotona.
Oj, så stor Viking Glory är. Tänk att hon ryms där i skärgården!
Kram

Anki sa...

Så härliga bilder ... många fina minnen från fina dagar nu när ni lämnar stugan på landet. Ha en fin start på den nya veckan!
Kram

Åke sa...

Det där med motorsågen det är o-bra det och kan leda till att du garanterat får färre patienter :) Stekt senapströmming har jaga aldrig provat... men varför inte. Fin miljö därute, jag har varit iland där vid en seglats hem från Stockholm en gång. Viking Lines nya Glory får ju knappt plats i bild :) Killen verkar trivas galant. Grattis till vinsten i TP.

femfemman sa...

Härliga dagar! Så mycket god mat! Laxpaket på grillen!Gott och bekvämt!
Datorn idag! Då gård et bra att kommentera. Via mobilen funkar det inte!
HA en fin veckostart!

Znogge sa...

Även om vädret inte blev det bästa så fick ni en bra dag ändå. Så mycket gott ni njöt av dessutom. Här i hamnen serverar en av restaurangerna stekt sill med potatismos och det är alltid lika gott!

Önskar en fin måndag nu!

Kram

LillaSyster sa...

Ååå finaste Killen njuter för fullt av sommaren =)
Roliga skyltar du hittat och stekt strömming är ju så gott!
Ha en bra måndag.

Paula sa...

Älskar dialogen med fett, socker och servetter, så jäkla bra! Vilket somrigt inlägg från landet,vi måste nog också ha en spelkväll snart, nu blev jag taggad. Och strömmingen! Jag har inte sett strömming i en affär på åratal! Vi har ju dåligt med färsk fisk i inlandet, men förr kunde man ändå hitta strömming i fiskdisken på Hemköp. Ser ljuvligt gott ut. Vinbärssnäckan har du fotat jättefint!
Nu läser jag vidare, har missat flera inlägg ser jag

Carita Liljendahl sa...

Ett sådant fint värdshus! Och att spela TP är alltid kul.
Den där bilden av motorsågsmannen har valsat runt på FB 😄 Man vill ju INTE veta hur det gick då han drog igång maskinen...

Ditte sa...

Härliga dagar på landet! Och ett besök på Furusunds värdshus är alltid trevligt.
Kul skyltar och fina bilder. Och visst är svensk sommar i Roslagen något speciellt.
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Den där strömmingstallriken fick min mun att vattnas - trots att jag just ätit lunch.