tisdag 4 juli 2023

Tisdagsmix

Jag kör vidare med en massa minnen som kom upp från Facebook idag. Här en bild från Zakynthos, möjligen från 2012....älskar denna ö!
Utsikten från vårt hotell på Kefalonia 2014, vilka vyer!
Tillbaka till USA och Kalifornien 2016, där vi bl.a hälsade på min vän Lena som visade oss runt...
Hennes man hade en corvette, min favorit bland bilar, nu har jag i alla fall suttit i en! 
Avslutar med en bild från ön Symi, dit vi gjorde en dagsutflykt till med båt från Rhodos!

Nu är första natten gjord på jobbet, och det gick bra, tycker att jag hör lite bättre, jätteskönt, vi var personal så det räckte, dock ser jag att i natt är vi färre....men jag är laddad, sov ända till 16.30 idag!

Orsakullans fråga : 

  1. 4. Att angöra en brygga, då var jag på bryggan.

  2. Det var inte så länge sedan, förra veckan i det varma vädret på landet så var jag både på bryggan och i vattnet, dock inte att angöra en brygga med båt!

 

8 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Ja, dessa minnen kommer upp på Facebook i parti och minut. Lite kul att minnas!
Snygga bilder!
Lycka till med nästa nattjobb!
Kram!

BP sa...

Härliga minnen! Å du, Corvette är även min favobil, gärna en "gammal goding" i rött från 1967.
Skönt att din första natt blev drägligt. En bra början efter lång sjukskrivning är en lovande start. Hoppas att även natt nummer 2 blir bra. Håller tummarna!

Guldkryckan sa...

Fint att arbetspasset utföll som det gjorde, lycka till med denna natt också nu.

De bilderna från resor man gjort värderar man ju högst av alla, åtminstone jag.

Ha det fint nu. :)

znogge sa...

Visst är det härligt att njuta av fina minnen och dit hör ju oftast resor.
Så skönt att första passet gick bra.
Önskar en god arbetsnatt nu.

Kram

Lillan Kind sa...

Det är så roligt med minnena som kommer upp på FB, och särskilt när man har gjort något speciellt. Vilka härliga resor ni har varit på! Jag älskar också att resa, och jag tycker om Corvette - och andra sportbilar :D

Ditte sa...

Resor och minnen från resor är härligt att ha med sig. Och visst ger de mykcet på olika sätt. Just Grekland och öarna här är jag väldigt förtjust i och det har under alla år blivit många resor hit. Räknade och noterade att jag nog besökt 20 öar. Några flera gånger. Och många finns kvar att besöka.
Skönt att det blev en bra natt och hoppas denna också blir det.
Kram

Anna i Portugal sa...

Kul att få upp minnena på Facebook. Jag lämnade dock den plattformen vid årsskiftet och har inte saknat den en sekund. Intressant hur en kan ägna massor av tid till något och sen helt plötsligt inte alls, utan saknad.

Äventyret framtiden sa...

Enbart trevliga härliga minnen poppar upp. Till Symi var vi också i september- 16 då vi var på Rhodos två veckor. Så hos mig poppade också minnen upp.

Kram