tisdag 18 juli 2023

Sovtisdag


En av katterna på landet fick tag i en skogsduva när vi var där, men duvan kom loss och flög iväg, puh!

Natten på jobbet gick bra, lagom med jobb, dock lite körigt nere på förlossningen. Nu har de som haft tidig semester kommit tillbaka, och de som har sen semester har nu gått. Jag biter ihop ett tag till innan det är min tur. Sovdag idag, och strax dags för natt nr 2.

Orsakullans bloggutmaning i juli: 

  1. 14. Dunderklumpen, om Jämtland...
  2. ...kan jag inte mycket, men tack vare Melodifestivalen har jag varit i Östersund en kall vinter!
  3. 15. Under solen, en varm sommardag.
  4. ...så badar jag i vår lilla sjö på landet, ligger i hängmattan och njuter sen!
  5.  16. Äppelkriget, då pallade jag äpplen...
  6. ...en gång i Hofors...aldrig mer!
  7. 17. Repmånad, något om det militära...
  8. ....kan jag inte mycket om, ser fram emot att läsa  boken om bloggkompisen Dittes pappa, hjälten Allan Mann som var aktiv under andra världskriget i Norge och England.
  9. 18. Jönssonligan, jag har en plan!
  10. ...semesterplanerna börjar ta form...


5 kommentarer:

Ditte sa...

Bra att det var en ok jobbnatt,
Låter bra att vistas på landet med bad och skön vila i hängmattan. Vad gäller att palla äpplen hade jag viss talang inom området. Var en fena som barn att klättra i träd. Gärna äppelträd. Men när vi sedan blev erbjudna att plocka äpplen var det inte lika kul
Spännande att du har boken kvar att läsa- Hoppas du tycker om den. (Men en kan ju hoppa över lite historia . )
Kram!

znogge sa...

Skönt att det var en dräglig arbetsnatt för dig och kollegorna men på förlossningen verkar det alltid vara stressigt värre.
Katter är ju jägare så det hör till deras natur men nog var det skönt att duvan kom undan.
Hoppas att natt nummer 2 blir okej den med.

Kram och god kväll samt arbetsnatt!

BP sa...

Den duvan var katten övermäktig skulle jag vilja säga. Då fick katten (Killen?) nöja sig med Whiskas även den måltiden.
De som haft tidig semester på ditt jobb har onekligen dragit vinstlotten i år, åtminstone dom som semestrade i mellan- och norra Sverige.
Det ska bli intressant att höra vad du tycker om boken om Allan Mann. Vet att även Paula, Åsa och Guldkryckan läser den just nu. Jag tokgillade boken.

Anna i Portugal sa...

Här är det inga fåglar som skonas. Hittar fågelfjädrar lite överallt. Naturens gång. Sen semester tyckte jag var bäst när jag var anställd. Snart är det din tur!

Guldkryckan sa...

Fin jobbnatt således, underbart, men man vet ju inte från dag till dag.
Har ju boken här och har "hört" boken via talbok, bra den där.

Ha en fin onsdagseftermiddag.