söndag 23 juli 2023

Skyltsöndag

Roar mej med att lägga ut minnen från förr, här semestern på Samos sommarn 2011, då vi också på hotellTV:n fick nyheterna om dådet på Utöya i Norge, det glömmer jag aldrig!
Vi hyrde vespor och såg lite mer av Samos, helt klart en favoritö.

BP:s skyltsöndag idag, och så många skyltar har jag inte att komma med, men ett kul minne dök upp från Falun och fängelset där, pappa bodde ju på ett äldreboende som ligger vägg i vägg med det gamla fängelset. Vid ett annat tillfälle så bodde jag och min man på fängelset, det är nämligen ett vandrarhem idag!

En tokig skylt från nätet....

Orsakullan undrar idag : 

  1. 23. Kalle Stropp & Grodan Boll – berätta om ett svindlande äventyr.

  2. Då återkommer jag igen till vår fantastiska roadtrip i Kalifornien 2016, från San Francisco till San Diego med avstickare till Las Vegas och Grand Canyon, vilken resa! 

 

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Fina resrminnen du delar med dig utav. Brevlådan- ha ha ha!

Ditte sa...

Det är ju inte alls mängden skyltar som "gör det" utan mer "annat".
Kul med Samos och fina minnen. Vi trivdes också fint där och bodde i Pythagorian precis vid kajen. Fina minnen.
Förstår att er roadtrip ligger dig varmt om Hjärtat. Har gjort ett par liknande; En gång döttrarnas pappa och jag 1979 och en gång senare 1989 tillsammans med döttrarna. Härliga minnen som vi ler åt och minns än idag.
Kul här med fängelset och inte minst brevlådan.
Önskar dig nu en lugn jobbnatt.
Kram

znogge sa...

Reseminnen är alltid fina och förtjänar att visas igen.
Jag blir alltid lika imponerad av att ni vecka efter vecka kan bjuda på nya skyltar. Det tror jag inte att jag hade fixat.

Önskar en god kväll nu!

Kram

BP sa...

Alltid kul med minnen, speciellt med tanke på hur det just nu ser ut på bland annat Rhodos. Efter två pandemiår hade jag nog önskat Grekland en riktig kanoooonsommar, men nu är det återigen bränder som förstör och turismen som dör...

Kaffekalas vid fängelset - hahaha:-) Påminner om Långholmen som ju nu är ett hotell/vandrarhem.

Skrattade gott åt brevlådan - snacka om att påpeka det solklara.

Tusen tack för din fina skyltning och länken:-)

Äventyret framtiden sa...

Fina foton, glada foton, bra minnen. Du har inte förändrat dig alls...
Jag har förstått att man kan ta in på det gamla fängelset, bra att det blir använt..

Allt gott-kram!

Geddfish ♥ sa...

Härliga minnen och skyltar och allt tål att visas och skrattar åt den trasiga brevlådan som talar för sig själv.
Kram!

BP sa...

Svar: Hos min lokala ICA såklart;-)

Paula sa...

Har ju kört nästan samma rutt, fast vi började i Oregon ovanför Kalifornien och slutade i Las Vegas o Grand Canyon, och det var för hundra år sen. En resa jag aldrig glömmer med en av mitt livs stora kärlekar...Visst är det underbart med minnen!
Kram

Anna i Portugal sa...

Fina minnen att plocka fram emellanåt! Brevlådan var kul :)

Guldkryckan sa...

Utöya minns vi ju alla, så overkligt det var och tragiskt. :(

Trevligt med semesterminnen iallafall, så kan man hålla ut till nästa gång det bär iväg.

Brevlådan där ja...haha...helt underbart. :)

Ha en fin kväll nu.