onsdag 12 juli 2023

Laddar för jobbnatt

Mamman till den här killen har piffat upp hans ci, finns att köpa olika tillbehör på nätet. Coolt va? Bild från ci-gruppen på facebook. 

Hur går det då för mej att jobba igen efter reoperationen. Jo, jag märker stor skillnad, men det är också viktigt att dem jag pratar med talar tydligt och inte för snabbt, får säga till en del nya undersköterskor om det, och att i korridoren med långt avstånd försöka säga något till mej, det går inte. Men jag är så tacksam att jag hör bättre, och telefonsamtal funkar också bra! 

Ingen sol idag, istället väldigt blåsigt, men ut på en joggingtur blev det. På de tre "utplanterade" öarna växer det så det knakar!

Nu är jag redo för två jobbnätter igen...

Orsakullans bloggutmaning undrar idag : 
  1. 12. Anderssonskans Kalle, berätta om ett riktigt busfrö!
  2. Det får ju bli Emil i Lönneberga då!
  3. Hör nu på, govänner, så ska jag för er berättaVad en gosse gjorde, det är nu längesenMen nog lever minnet kvar i Smålands sköna dalarKatthult Lönneberga, det var den gossens hem
    Hujedamej, sånt barn han varEj värre tänkas kanOch Emil var det namn han barJa, Emil hette han
    Sing-dudel-dej sing-dudel-dejSing-dudel-dudel-dejSing-dudel-dej sing-dudel-dejHu-jeda-jeda-mej
    Hör nu på, govänner, så ska jag för er berättaVad vår Emil gjorde en dag i sköna majUpp i Katthults flaggstång hissa' han sin lilla systerStod sen lugnt och såg henne hänga där på svaj
    Hujedamej, sånt barn han varFast Ida var rätt nöjdTy ingen annan svävat harPå denna höga höjd
    Nu ska ni få höra huru han i grönsakssoppanDök på huvet ner och sen satt där stenhårt fastUti mor sins soppskål, ty hans öron var för storaSå det blev att fara till doktorn det med hast
    Hujedamej, sånt barn han varTror inte också niAtt den som blott en soppskål harVill ej ha gossar i?
    Hör nu på, govänner, inte kan jag ju berättaAlla hemska hyss som vår Emil tog sej förMen i snickarboden fick han sitta alla dagarTänk på det, små barn, om ni denna visa hör
    Hujedamej, sånt barn han varI hela Småland fannsEj nån så vild som Emil varOch ingen annan stans
  4. Låtskrivare: Astrid Lindgren / Georg Riedel


 

9 kommentarer:

BP sa...

Guuuu så fräckt! Den lilla killen alltså. Då blir implantatet ju ett smycke istället för ett tecken på "handikapp". Berättade ju om Nyhetsuppläsaren på BBC, tror jag. Hans ci är fullt synlig och räddade hans yrkeskarriär. Du är en lika fin solskenshistoria som han.
Så jag är väldigt glad över att du hör så mycket bättre nu. Jag menar, det är ju bara att säga till kollegor och patienter att hör dåligt, då är det ju inget problem för någon.

Nu önskar jag din en dräglig natt.

Ditte sa...

Så skönt att du känner att din re-operation har hjälpt dig och att det fungerar att arbeta. Men visst är det viktigt att de du omges av både på jobbet och privat talar tydligt och är nära dig när de pratar.
Önskar dig nu ett par bra jobbnätter-
Hälsingar från Landsort.
Kram

femfemman sa...

Häftigt på killen! Och härligt när det funkar!
Och vilka öar! Coolt!
Busfrö... ja, vi har två killar. De heter Konrad och Karl-Petter...och ÄR riktig småbusar..😍 God jobbnatt!

Äventyret framtiden sa...

Du är en kämpe och god förebild Susjos! Du tänker troligen inte så själv men jag kan tänka för dig 😉. Du är det!
Ha fina natten, lugnt och skönt, jo, jag vet en utopi men önska kan man i alla fall.
Kram

Anna i Portugal sa...

Det är ju toppen det går att pynta utrustningen, kan tänka mig det blir lite roligare framför allt för ungarna. Håller med Karin - du är så positiv och en förebild!

LillaSyster sa...

Blir glad att läsa att det funkar bra med din hörsel.
Himla coolt det där du kanske också ska pimpa?
Ha en bra jobbnatt =)

Annika sa...

Se där, vad kul att man kan pimpa sådär som den lille killens mamma gjort. Så coolt ju!
Så glad att höra att det funkar så mycket bättre med din hörsel nu, tack och lov för det!
Hoppas jobbnatten gick fint!
Kramar!

Guldkryckan sa...

Klart man ska piffa till utrustningen när man är liten, ja, kanske även för oss vuxna, vad vet jag?
Emil ja, de filmerna går här en gång varje sommar, en god tradition.

Ha det fint nu.

znogge sa...

Så kul att man kan pimpa utrustningen för det kan betyda mycket just för lite yngre. Kanske även för vuxna när jag tänker efter.
Bra att det känns bättre efter operation två. Viktigt dock att alla i personalen vet om att du inte hör så bra.

Hoppas nu att arbetsnätterna blir drägliga.

Kram