tisdag 11 juli 2023

Tisdagsledig

Mera minnen poppar upp på facebook, här fantastiska Zion nationalpark i Utah denna dag år 2016!

Idag har jag njutit av solen på balkongen, och lyssnat igenom en del "sommarprat" på P1.
Sent omsider har jag nu tvättstugan, men hoppas bli färdig innan "Allsång på Skansen" börjar på TVn. 
I morgon är det dags för nattjobb igen.

Orsakullan undrar : 
  1. 11. Änglagård, en dag på landet.
  2. Vad passar bättre än en liten minifilm som google -foto så fint bjuder på från vår tripp till våra goda vänner i Roslagens famn förra veckan!



 

8 kommentarer:

BP sa...

Där ser man - Google Photo - visste inte ens att det programmet fanns, än mindre att det kan göra filmer av stillbilder...
Frukost på din fina balkong ser väldigt njutbar ut. Å det där löskokta(?) ägget påminner om mina frukostar när jag var barn. Varje morgon fick bjöd mamma på ett löskokt ägg hämtat ur hönshuset.

Njut av morgondagen innan det är dags för nattjobb igen.

Paula sa...

Så vackert på Väddö, och vilket gott käk! Jag tror jag får spara sommarpratarna till i höst, hinner inte med! Har ljudbok som räcker länge, o så mycket annat att läsa. Men det är flera jag gärna vill lyssna på. Allsången klarar jag mig däremot utmärkt utan. Fast, jag tjuvkikade på Pernillas första sändning, var så nyfiken så jag kollade på play så jag kunde snabbspola...
Kram, hoppas du får ett bra skift på jobbet

Äventyret framtiden sa...

Allsång på Skansen hör till den nordiska sommaren, här är det annat som gäller.
Balkonghäng hör också sommaren till. Njut mellan passen, du får jobba mycket nu!
Kram

Znogge sa...

Så härligt att kunna äta frukost på balkongen. Allsång på Skansen är ju ett typiskt svenskt sommarprogram men ändå valde vi att se två avsnitt av vår serie.
Reseminnen är härliga minnen!

Kram och god onsdag!

Guldkryckan sa...

Frukost lär ju vara dagens viktigaste mål, själv tycker jag lunchen är viktigare, mest för att jag allt som oftast missar frukosten. ;)

Minnen ska man bevara, de flesta iallafall, fb är bra på det.

Ha en fin eftermiddag.

LillaSyster sa...

Allsång orkar jag inte med, men din lilla film var ju hur trevlig som helst ♡
Jag tvättar idag... men jag tvättar ju när jag vill. Ha det gott !

Annika sa...

Väddö! Så fint och somrigt. Var på Väddö en hel del då jag var yngre, kompisar till mig hade stuga där. Så jättefin plats. Gillar din film!

Zion NP, sgtår på min lista. VILL verkligen dit!

Kramar!

Anna i Portugal sa...

En del bra sommarprat har jag lyssnat till, men stängt av en del också.. :) Skönt med en ledig dag på balkongen!