torsdag 20 juli 2023

Tråktorsdag

Ledig torsdag, men ack så seg efter nattpassen. Vaknade tidigt, så på eftermiddagen blev det en lång powernap innan jag till slut kom ut på en promenad nere vid Brunnsviken.
Där var det fullt med vitkindade gäss och deras ungar...
Passade på att lyssna på Mark Levengoods sommarprat på min promenad, hörde fantastiskt bra trots allt ljud runtomkring! Och det var ett bra sommarprat, skrattade högt vid flera tillfällen , och fick också en tår i ögat. En slö och slapp dag  helt enkelt, och tyvärr inte så mycket värme ute mitt i sommaren...lite av en tråktorsdag, KajsaLisas tema.

Orsakullans bloggutmaning undrar idag : 

  1. 20. Papphammar, funkar alltid humor?
  2. Älskar Papphammar, men minns att de gjorde en långfilm om Papphammar som jag såg på bio, och nej, det funkade inte, det blev för mycket av det goda helt enkelt!

 

6 kommentarer:

znogge sa...

Det lät ändå som en helt okej dag men vädret just nu lämnar en hel del att önska. Skön sommarvärme känns väldigt långt borta just nu och bättre ser det inte ut att bli framöver...

Kram och god kväll!

LillaSyster sa...

Samma här då jag lyssnade på Mark. Lyssnade på Hanna idag =) Har inte lyssnat på alla, men många och jag har gillat dem =) hoppas att du har några lediga dagar nu.

BP sa...

Första bilden är en absolut höjdare!
Visst var det en seg dag med väldigt "konstigt" väder. Så du missade nog inte alltför mycket. Duktigt av dig att frivilligt ge dig ut på en promenad. Men av dina bilder att döma hade du bättre väder än jag här i Täby.

Läste Maja Nilsson-Lindelöfs sommarprat. Japp, läste. För de finns samlade som manuskript på svt:s hemsida. Hon är ju fotbollsspelaren Viktor Nilsson Lindelöfs fru. Var väl så där...

Anna i Portugal sa...

Många känsloreaktioner fick jag också av Marks sommarprat. Det är verkligen varierande väder för er den här sommaren!

Geddfish ♥ sa...

Gårdagens torsdag var väl både tråkig och rolig, beroende på var jag befann mig. Klagar lite på vädret, men vill jag ha varmare får jag dra till innerstan.
Allt beror på vad man hittar på också.
Kram och ha en fin fredag!

Paula sa...

Jag har inte kommit mig för att lyssna p¨å sommarpratarna men nu hade jag ingen ljudbok på G så då började jag idag. Här i stan har vi inga kanadagäss o alltså inga ungar, däremot halvvuxna måsungar som skriker på taken. Kram